Lofsan

Vitaminboost på två sätt

Många människor håller på med olika kosttillskott och vitamintabletter men glömmer bort att det finns många naturliga sätt att få sig det kroppen behöver. Att vara ute i solen så mycket som möjligt och att äta frukt och bär är tex sätt att få sig bl.a. D-vitaminer och C-vitaminer på. Jag gick all in idag med en timmes löpning runt Riddarfjärden och en skål med blåbär och hallon som eftermiddagssnacks. Löppasset bestod av 30 minuter löpning och 20 stycken 20sek/20sek med fartlek. Man springer snabbt varannan gång och långsamt varannan gång. Som nedvarvning avslutade jag med 15 min joggning.

Ett riktigt bra sätt att tillbringa min lunchtimmme på, nyladdad med energi för en intensiv eftermiddag!


Inbjudningarna till kommande löpartävlingar börjar trilla in på mailen, vilka lopp planerar ni att springa i år? Vilket är ert favoritlopp? Jag sprang flera lopp förra året med bra resultat och ser fram emot nya lopp i vår, sommar och höst men är osäker på vilka jag ska anmäla mig till!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

17 Kommentarer

  • Svara mammaspring 4 april, 2013 at 17:15

    Stockholm marathon är mer eller mindre ett måste. I år kommer jag också att satsa på Ultra maraton i STockholm den 4.8 🙂

    [Svara]

  • Svara Kristin 4 april, 2013 at 19:23

    Jag ska springa Göteborgsvarvet för 6:e året. Tränar målmedvetet för att försöka slå min bästa tid på 1,50. I år ska det gå! Skulle vara kul att se dig där! Passar på att fråga en sak, för att komma under 1,50 ska jag ha en km tid på högst 5,12. Det funkar att träna så i kanske 10 km nu men hur lång sträcka behöver jag träna i den farten för att kunna göra loppet på den tiden?

    [Svara]

  • Svara Maria 4 april, 2013 at 20:04

    Jag ska springa Malmö Halvmara i Augusti. Än så länge klarar jag bara 5 km så halvmaran är mitt mål!

    [Svara]

  • Svara Anna - Trend o träning 4 april, 2013 at 20:58

    Jag kör både och – träning, sol, kosttillskott & bär! Det mår jag bra av 🙂

    Tjejmilen & Lidingöloppet blir det nog för mig. Och så Vätternrundan & Vansbrosimmet innan dess (hjälp!).

    Kram!

    [Svara]

  • Svara Catta 4 april, 2013 at 21:16

    Jag ska göra vårruset först den 14 maj .Vi har dragig ihop ett lag på jobbet .
    Har gått det förut men i år ska jag springa . Gillar ju löpningen nu förtiden 🙂

    Sen så ska jag faktiskt springa mitt första göteborgsvarv.

    Är heller inte helt omöjligt att det blir nått mer lopp

    [Svara]

  • Svara Linnea 4 april, 2013 at 21:26

    Skutan Runt såklart! 2.4 mil runt Åreskutan. Grym terräng och
    gryyyyym omgivning! Kring den 18-19 augusti! Längtar redan! 🙂

    [Svara]

  • Svara Emma 4 april, 2013 at 21:31

    Planerar att springa Ferruformmilen, vårruset och tjejmilen.
    Favoritloppet är tjejmilen!:-)

    [Svara]

  • Svara Malin 4 april, 2013 at 21:38

    Vad menar du med bra resultat? Skulle vara kul att veta hur snabbt du springer :)! Vill även säga att du är stor förebild och ger så mycket motivation till min träning. Är inne och tar nya övningar ifrån dig hela tiden. En dag ska jag med vara lika stark och vältränad som du är, du inspirerar verkligen!

    [Svara]

  • Svara Erica 4 april, 2013 at 21:44

    Lite solsken på kinden räcker långt för både humör och vitaminer. Helt rätt!

    [Svara]

  • Svara C 4 april, 2013 at 23:13

    Jag har aldrig sprungit ngt lopp men i år börjar jag lite blygsamt med vårruset, maratonstafett (sträcka 6.5km) och stadsloppet! Ska bli spännande! 🙂

    [Svara]

  • Svara Alviti 4 april, 2013 at 23:44

    Jag blir så imponerad av all din energi! Har läst din blogg ett tag och gillar den skarpt. Själv har jag anmält mig till Oslo halvmarathon i september. Det blir en utmaning vill jag lova!

    [Svara]

  • Svara Monica 5 april, 2013 at 04:58

    Jag har fyra inplanerade lopp för att hålla motivationen igång med löpningen.
    Vårruset med jobbet. Göteborgsvarvet. Startskottet, dvs en mil i Kristianstad mitt i sommaren samt TjejLidingöloppet i höst.
    Känns som en lagom fördelning över året. 🙂 och som lopp jag kan hantera.

    [Svara]

  • Svara Ulrika 5 april, 2013 at 07:08

    Älskar din blogg och särskilt dina övningsfilmer. Funderar på springcross den 20 april. Ska vara ett riktigt roligt lopp har jag hört från vänner. Göteborgsvarvet i maj och sedan det roligaste av allt, Tjurruset i oktober. Sprang det hösten 2011 och det var det roligaste lopp jag sprungit, en riktig utmaning men inget för den som är rädd för lite skit under naglarna och att bada och vada i lera bitvis.

    [Svara]

  • Svara Alice 5 april, 2013 at 07:39

    Favoriten är ST olavsloppet som går mellan Östersund till Tronheim via Åre. Kommer även att cykla runt Jämtland i Jämthjulingen. Ser fram emot detta! 🙂

    [Svara]

  • Svara Carina 5 april, 2013 at 09:58

    Härligt med våren på intåg & alla lopp som kommer. Ska springa Sthlm marathon & Salomon trailtour 10 km O-ringen & Lidingöloppet 30 km. Hoppas få se dig i nåt av loppen!

    [Svara]

  • Svara Kristin 5 april, 2013 at 14:52

    Midnattsloppet, ska försöka slå min förra tid : ) bellmanstafetten vore kul att prova, vill gärna slå min killes ”grabblag”!

    [Svara]

  • Svara SpringSara 9 april, 2013 at 12:43

    Blodomloppet 10k, Tjejmilen & 15 k Lidingö bokat. Ev ett par till… Bellman i år? 😉

    [Svara]

  • Lämna kommentar