Videobloggar

Videoblogg: trippeltia för axlarna

Starka och funktionella axlar är inte bara snyggt utan också välbehövligt för en bra hållning och kanske behöver du orka kånka på bebis hela dagarna?!

Denna så kallade trippeltia är tre övningar ihopslagna till en. Tio repetitioner på varje övning, ingen vila mellan. Välj en vikt som känns lätt i början men riktigt jobbig på slutet. (Jag uppgraderade till omgång 2.) tänk på att inte svanka, dra in ”svansen” och aktivera magmusklerna ordentligt. Slappna av i nacken och fokusera på att inte svaja. Notera armbågens höjd under andra övningen.

Kombinationen tränar framförallt framsida och utsidan av axeln men också baksidan.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Louise 16 maj, 2011 at 21:00

    Dina videos är grymma Lofasan! Denna övningen ska jag testa nästa gång jag kör styrka, tack för bra tips!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tack! jag försöker variera så att det ska finnas övningar för alla, blandad nivå och blandade muskelgrupper.

    [Svara]

  • Svara Paulina 7 juni, 2011 at 12:36

    Håller med Louise! Jag ska testa den på gymmet idag! Vad hade du för vikt första omgången?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Under 10 tror jag. Prova dig fram!

    [Svara]

  • Lämna kommentar