Videobloggar

Videoblogg: Sumosquats med lyft

Den här övningen tränar insida lår, ett område många tjejer vill tajta till. Tänk då på att det är framförallt konditionsträning och en balanserad kost (färre kalorier in i munnen än vad du gör av med) som avgör om du vill minska fettdepåerna. Det går inte att punktförbränna fett utan det är dina gener som avgör.

Stå med fötterna brett isär, tårna vinklade utåt, knäna likaså. Håll upp överkroppen när du nuddar golvet med vikterna på varsin sida om låret. Lyft kontrollerat vikterna mot taket och bromsa ordentligt på vägen ner.

Är du gravid kan du minska djupet med vikterna mot golvet men själva knäböjen med vikter i händerna är perfekt eftersom magen inte är i vägen när du har så brett isär mellan fötterna.

Håll upp bröstkorgen och fokusera på balans och stabilitet ända ut genom handleden.

Jag visar övningen med 6 kilo kettlebells i varje hand men hantlar i lättare eller tyngre vikt funkar lika bra. Tänk på att lyfta upp vikterna och inte pressa. Mer engagemang av ryggens muskler på detta sätt.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Isabelle 23 maj, 2011 at 15:30

    Hej!
    Ville bara tipsa om att nu kan ni vinna ett presentkort värt hela 10 000:- hos Nelly.com, du kan köpa en helt ny sommargarderob! Tävlingen hittar ni här: http://barnshopping.se/

    [Svara]

  • Svara Lotta 23 maj, 2011 at 16:59

    SUPER! Det här kommer jag att lägga till till mitt benprogram på lördag! Kul! Och vad roligt att höra att de ropar efter ”Markus mamma till mini-sats” och så ser man en tjej pinna iväg bakom dig. Humor! KRAM

    [Svara]

  • Lämna kommentar