Lofsan, Träning

Videoblogg om magträning

[videofyme id=”550440″ width=”480″ height=”270″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Ellen 20 juni, 2012 at 16:48

    SÅ bra! Tack lovisa!
    En riktigt bra förklaring till varför jag ska fortsätta med mina varianter av stabilitetsövningar och plankor. En gravditet förändrar verkligen kroppen.

    [Svara]

  • Svara Ellen 20 juni, 2012 at 16:48

    ja just det, kom gärna med ett inlägg om flera typer plankor och coreövningar som hjälper oss med lite slappa transversus 🙂

    [Svara]

  • Svara Sandra 20 juni, 2012 at 21:01

    Vad är det för tabata-app du använder dig av?
    Jag har laddat hem två gratisversioner men ingen av dom har signaler så då måste jag hålla koll på tiden också!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Tabata Timer och Ultra Timer. Den första är gratis.

    [Svara]

  • Svara Lisa - Mamma till Alva och Noah 20 juni, 2012 at 21:29

    Tack för tipsen! Jag som trodde crunches var bra, haha. Tur jag kör plankan! Tre gånger om dagen som du sa. Undrar bara hur lång tid det ska ta för skinnet under naveln att dra ihop sig, jävla bulle där… man man känner under att musklerna är hårda

    [Svara]

  • Svara Jenny 20 juni, 2012 at 21:37

    Tack för att d tar dig tid att förklara skillnaderna och vad de olika övningarna tränat! Du är vansinnigt pedagogisk i dina videoklipp by the way… Gilla!

    [Svara]

  • Svara Veronica Utterström 20 juni, 2012 at 21:42

    Än en gång tack för en bra genomgång av magövningar, tänk man lär sig ständigt nya saker. Det är verklig så att efter jag fött 2 barn så har jag fått kämpa med att verkligen få ”kontakt” med min magträning. Dvs att verkligen bli grundstark i bålen igen. Det har vart ett hårt jobb. Det har visat sig då jag åker mkt längdskidor, rullskidor m.m När man är svag i buk/bål blir man svajig i kroppen – obalans och kompenserar med andra muskler. Trots att vår yngste grabb blir 2 år i juli, så kan jag fortfarande känna att jag får slita hårt med alla plankövningar. Så nu är det bara att fortsätta att köra plankövningar.
    / Mvh Veronica

    [Svara]

  • Svara Malin 20 juni, 2012 at 22:03

    Efterfrågar oxÅ plank-inlägg ^^

    [Svara]

  • Lämna kommentar