Lofsan

Videoblogg om instabilt bäcken och enbensmarklyft & Almenäs

I mitt hemmapass igår så körde jag denna övning. Den är väldigt nyttig för mig som varit gravid och behöver bli stabilare i bäckenet. Dessutom är den riktigt bra för att få kontakt i baksidan av låret, en av de snyggaste musklerna på kroppen tycker jag. 🙂

[videofyme id=”679045″ width=”500″ height=”200″]

Ikväll har Hans och jag ätit så fin lax med äggnudelwok och sen kollade vi på fantastiska Jessica Almenäs som var med i Schulman Show, tillsammans med Ben & Jerry. Hon är så häftig och en grym förebild tycker jag. Imorgon bitti ska jag tidigt till Rosa Skrot för ett eget träningspass innan hela gänget som ska vara med på min workshop om träning efter graviditet kommer. Jag älskar mina lördag förmiddagar med alla workshops och jag hoppas deltagarna uppskattar dem lika mycket.


En efterlängtad make kom hem idag. Och det var många flygplan uppe i luften.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Elle 17 november, 2012 at 01:15

    Hej Lovisa!

    Vill bara säga tack för att du är en sådan inspiratör!
    För ett årsedan satt jag hemma, deppig och sur. Jag ville inte väga 74kilo till mina 1.67, jag var arg över de kilorna som kommit mellan att jag var 24 år till 29. ” Nä nu jävlar, jag vill ha ett normalt BMI innan jag är trettio, åtminstonde under det året som jag är trettio.”
    Drog ner på kolhydraterna och vägde ganska snart runt 63 kilo, och började cykla oftare till jobbet. Någon gång under året hittade jag din blogg, det var inte alls något som hade med träning som gjorde att jag hamnade där, utan någon helt annan orsak, men sedan när jag såg dig/din familj i ngt program så var du så himla knspirerande att jag hittade din blogg igen.
    Sedan dess blev jag fast.
    Jag är inte världens bästa med karaktären, men har börjat träna på friskis 3-4 gånger i veckan, mest medel och spinn puls men också lite skivstång slinker med då och då.
    I augusti kunde jag inte ens göra en armhävning på knä, nu snackar vi ostbåge-hållniqng delux! Och tekniken… men nu, nu kan jag faktiskt göra en del när jag är laddad, fortfarande på knä, men ändå.
    Och jag orkar hela pass, gillar situpsen och känna blodet slå till i låren.

    I början ”poppade” det till i låren när jag började motionera, så fort jag satte mig ner efter en intensiv promenad poppade det till på ett behagligt sätt och det var väl blodcirkulationen som satte in rejält.
    Detta märker jag inte ens längre.

    Väldans vad jag tjötar på, i alla fall. DU är verkligen en förebild, och tack vare dig och din glädje så har jag nu ansökt om att bli gruppledare och klarat alla intervjuer, snart är det fystestet kvar.
    Skall göra mitt absolut bästa för att utmana mig själv att fixa detta.

    När jag ser tillbaka så kan jag inte tro att jag för ett årsedan alltid drack massa Cola Zero, åt mängder av pasta, chips, lösgodis, glass vareviga kväll och toppade detta med stillasittande jobb.
    Nu är jag en smalare och piggare trettioåring som tränar 3-4 gånger i veckan, inte ätit en endaste godisbit, druckit en mun läsk, tagit ett endaste chips eller en makaron i munnen sedan i januari.
    Och endast druckit vatten sedan dess, inget annat förutom tre glas vin, och innan förra året vägrade jag dricka vatten.

    Jag har en lång väg kvar att gå, men jobbar på konditionen, den ska bli på topp, sen ska jag ta en del i taget och sen hoppas jag på att våga mig in på gym.

    Tack!

    [Svara]

  • Svara Fia 17 november, 2012 at 02:37

    Hejsan! Jag ville bara säga att jag älskar dina videobloggar! Jag lär mig så mycket och blir så inspirerad! Tack!

    [Svara]

  • Svara Julia 18 november, 2012 at 21:10

    Tack för intressant inlägg!
    Är denna enbensövning (och andra enbensövningar) ok att köra ifall men haft problem med bakre fogarna under graviditeten? Jag tolkar det som att den stärker upp och alltså inte förvärrar… Gäller det samma för utfallsövningar? Det jag fått höra är att jag inte ska träna sådan som snedbelastar… Hur definieras snedbelastning i träningssammanhang?
    Fantastiskt med någon som är så kunnig och inspirerande när det gäller träning för tjejer!

    [Svara]

  • Lämna kommentar