Lofsan, Träning, Videobloggar

Videoblogg: Midsommarträning på Eriksdals utegym

[videofyme id=”552175″ width=”480″ height=”270″]

Vi filmade några av de övningar som jag kör när jag tränar på ett utegym några kilometer bort. Jag springer 4 km med vagnen och barnen hinner somna sen kör jag ca 20-30 minuter styrka innan 4 km löpning hem igen. Så här såg midsommarpasset ut idag. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Maria A 22 juni, 2012 at 21:31

    Hej!
    Hittade din blogg för ett tag sedan och är fast! Underbart inspirerande! Jag undrar lite om vilka som är dina bästa tips för att komma igång med sin träning på allvar. Jag går och tränar indoor walking på gym tre gånger i veckan och även om jag gjort framsteg så vill jag att det ska hända mer! Tappar så lätt motivation när jag eller ungarna mina drabbas av tex förkylning och har svårt att komma tillbaka och komma vidare.
    Tack för all inspiration hittills! Hit återvänder jag garanterat!

    [Svara]

  • Svara Linda 23 juni, 2012 at 11:11

    Hej Lovisa!
    Grymt kul med utomhusgym – önskar att det blir mååånga fler sådana runt om i Stockholm!
    Läste ett intressant inlägg hos Olga Rönnberg som jag gärna skulle vilja höra dina åsikter kring! Jag funderar på att skola om mig till PT/hälsocoach…!
    http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2012/06/18/att-vara-instruktor/

    Hoppas ni fick en fin midsommar!

    [Svara]

  • Svara Maria 23 juni, 2012 at 15:47

    Vilket bra utegym .. synd det är så ont om dem! Är ju perfekt så här på vår/sommar.
    =)

    [Svara]

  • Svara Beatatjata 24 juni, 2012 at 07:56

    Coolt! Såg det här igår och idag lyckades jag hitta stället! Är på besök i sthlm och bor i lillebrors lägenhet på söder, tydligen nära. Imorgon går jag dit igen och härmar dig!

    [Svara]

  • Svara Life of Lisa 24 juni, 2012 at 20:50

    Jag har också exakt 4 km dit – helt perfekt mitt i rundan och idag fick det bli tabataintervaller på alla ”vikt”-stationer (får ny inspiration av din video, nästa gång ska jag testa några fler också).
    Två frågor:

    1) Latsdrag, jag blev lite osäker idag. Det står på instruktionen där att man ska ha handflatorna vända från sig men på instruktionsbilden har de dem mot sig. Ser nu att du kör först med dem bort (tvärt emot bilden där men i enlighet med hur jag tolkar texten), men sedan kör bredare med handflatorna mot dig själv.
    Vilken variant rekommenderar du/varför, och vad innebär variationen?

    2) Det ser ut som att du kör så många reps du bara orkar, är det så? Isåfall, hur många omgångar? Jag kör mestadels tabata nu, men jag vet inte om det är bäst – jag är så dålig på det där med gym så det tar liksom stopp i variationen.

    Kram Lisa 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar