Videobloggar

Videoblogg med Cardiass 3.0

Här kommer äntligen den efterlängtade versionen av Cardiass 3.0! Berätta om hur passet kändes för er och vilken nivå ni valde!

Du hittar alla mina videobloggar på min youtube-kanal. In och prenumerera!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

17 Kommentarer

  • Svara Kristin 28 oktober, 2014 at 23:22

    Åhhhh äntligen. Som jag väntat. Underbart. Ser både roligt och jobbigt ur 🙂

    [Svara]

  • Svara Ullis 29 oktober, 2014 at 10:51

    Åh, nyligen fött barn så lite för avancerat för mig med hopp, men lägger passet på minnet för senare bruk. Gillar cardiass upplägget, perfekt för oss som av praktiska skäl gärna tränar hemma.

    [Svara]

  • Svara Jennie 29 oktober, 2014 at 11:15

    Haha, härligt upplägg! Har inte provat de andra Cardiass-passen men det är nog dags nu 🙂

    [Svara]

  • Svara Emma 29 oktober, 2014 at 13:23

    Hej! Har en fråga angående träning i kombination med mat och jag hoppas du kan hjälpa mig.

    Hinner inte träna på morgonen då jag redan går upp 5:30 för att hinna. Har bara 30 min lunch på jobbet så hinner inte träna då heller… Kommer hem runt 18:00-tiden och är då vrålhungrig och måste laga mat till kidsen. Efter det har jag äntligen tid att träna.

    Problemet är att jag då ätit 30-45 minuter innan det är träningsdags. Förbränningen är väl inte på topp då? Man ”ska” väl inte ha ätit på 2 timmar för att förbränna? Är det ”onödigt” att powerwalka, stavgång, jogg eller promenera när man ätit så kort tid innan? Målet med min träning är att må bättre och bli av med några kilon…
    Kan inte vänta två timmar efter jag ätit pga. tidsbrist. HUR ska jag göra att trots späckat schema lyckas träna och gå ner lite i vikt? 🙂
    Tack på förhand!

    [Svara]

  • Svara Malin 29 oktober, 2014 at 23:42

    Åhh längtat efter 3.0!! Men alltså jag behöver hjälp att reda du tiderna.
    Får det verkligen inte att bli 32 minuter på 8 varv..:
    Ett varv/övningspar i huvudpasset blir väl enligt tiderna 2 minuter (45+15+45+15=120 sek) och ska jag göra det i 8 varv (120sek x 8 varv = 960 sek)= 16 minuter för ett övningspar om jag gör 8 varv. Och det var 4 övningspar vilket ger 16min x4 övningspar =64 min

    [Svara]

    admin Reply:

    Det beror på om du räknar per övningspar per en sida eller bara per övningspar. Tänk 8 minuter per två övningar. 🙂

    [Svara]

    Malin Reply:

    Tack!! Kände väl att det blev liiite väl med alla dom minutrarna:)) Nu ska här testas

    [Svara]

  • Svara Maria 30 oktober, 2014 at 11:36

    Malin, äntligen någon mer som undrar samma sak som jag! Har försökt gå gehör i vår fb-grupp utan resultat. Lovisa, har vi missat något?

    [Svara]

    Malin Reply:

    Ahh men nu fattar jag!
    Alltså 8 varv är alltså 8 st av varje övning i huvudpasset.
    Exempel:
    Första varvet (första övningsparet) Fast här i fel ordning.. Bara för att visa totaltiden så att säga

    [Svara]

    Malin Reply:

    Men oj nu kom ju inte hela svaret med tror jag..
    45×4 (övning 1)
    45x 4 (övning 2)
    15×8 (vila)
    = 480 sek = 8 min
    Sedan gånger fyra övningspar = 8min x 4 övningspar = 32 min
    Tjoho!

    [Svara]

  • Svara Fru Minimalist 30 oktober, 2014 at 23:08

    Det vore intressant att veta hur jag kan göra hela eller delar av detta pass gravidanpassat, vissa övningar känns givna att kunna anpassa som att utesluta hoppet i benböjs-övningen. Kanske kan jag köra övningspar 1 och 2 trots graviditet? Och göra någon enklare variant av vissa av de andra övningsparen åtminstone?

    [Svara]

  • Svara FruNeroLindström 30 oktober, 2014 at 23:24

    Whiii älskar alla andra benpass så ser fram emot detta. Men får snällt vänta till nästa vecka tyvärr för känns ju inte smart (men frestande) att lägga in detta imorgon när det vankas ”vildmarkslopp” på lördag och ett annat pass på söndag.

    Skulle gärna få lite mer inspo på rygg-pass igen. Älskar det du la upp i våras/somras i olika block.

    Lycka till på söndag.

    [Svara]

  • Svara Fru Minimalist 31 oktober, 2014 at 14:46

    Jag insåg på gymmet idag att du borde göra ett Cardiass Mamas som är anpassat för oss gravida eventuellt även anpassat för dem som vill komma igång efter graviditeten. Du har ju en bra övningsbank och bra fantasi att sätta ihop ett lämpligt program utifrån.
    Ett hett tips! 🙂

    Lycka till NY maraton på söndag!

    [Svara]

  • Svara Maria 1 november, 2014 at 21:09

    Körde igång kroppen efter att jag haft ont i halsen å streptokocker. Svettigt å härligt jobbigt i benen var det. Körde 32 minuter i huvudblocket vilket i mitt huvud blev 4 varv, dubbelt så mycket hade varit lite för mastigt för mig :-). Gött å va igång igen efter 6 dagars sjukdomsvila! Lycka till i morgon!!!! Längtar också efter att springa maraton 🙂

    [Svara]

  • Svara sandra 2 november, 2014 at 11:11

    Så himla bra pass. Jag tränar bara hemmaträning och har haft svårt att hitta pass som jag känner verkligen ger något och det gjorde verkligen det här. Super roligt, när kommer cardiABS? Just magträningsprogram tycker jag är svåra att få ihop, hade varit underbart om du satte ihop ett som verkligen ger något o som är lätt att göra hemma:)

    [Svara]

  • Svara Veronica 7 november, 2014 at 12:04

    Vilket toppenpass men jag får inte heller ihop tiden.
    Jag körde 45/15 sek övning ett 45/15 sek övning två och sen samma sak igen innan jag gick vidare till övningspar två vilket blir 4min på första paret i första varvet. Så ett varv tar då 16 min…. Så jag gör förmodligen inte rätt….. Hjälp 🙂

    [Svara]

  • Svara Louise 22 november, 2014 at 14:39

    Hej!

    Och tack för ett nytt CardiAss! Jag har testat detta pass ett par gånger och gillar det skarpt – men får verkligen inte ihop det här med tiden… Det vore toppen om någon kunde förklara!

    I videon bör åtta varv bli 32 minuter, men när jag räknar blir fyra varv 32 minuter…

    Övning 1 ska göras fyra gånger vilket är 45+15 x 4 = 4 minuter (övningen tar 45 sek och sedan 15 sek vila)
    Åtta övningar tar då 4 x 8 = 32 minuter.

    Har jag missat något?

    Tack för hjälpen!

    [Svara]

  • Lämna kommentar