Lofsan

Videoblogg: Latsdrag i Cablecross & Gående planka

Ni har efterfrågat ryggövningar som man kan göra i Cablecross (dubbelsidig dragmaskin) så här kommer Latsdrag i Cablecross tillsammans med en variant på plankan. Övning 1 tränar stora breda ryggmuskeln och biceps medan övning 2 är grym för magmusklerna.

Övning 1: Försök svanka. Släpp upp axlarna så mycket som det bara går mellan varje repetition. Handflatorna ska vara vinklade framåt eller inåt hela tiden. Sträva efter kontakt med ryggmuskeln!

Övning 2: Tänk på att hålla kroppen så stilla som det bara går. Undvik att hänga på axelleden, tänk på att pressa upp ryggraden mot taket utan att puta med rumpan.

Den här kombon funkar funkar även för dig som är gravid, tänk på att inte svanka i övning 1 och kanske skippa Gåendet i övning 2.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara jennyn 18 maj, 2011 at 07:04

    Hehe fan va man ser ut.. men blir jag oxå kändis nu;)?..Nu har jag bokat tid…….

    [Svara]

  • Svara Jenny 18 maj, 2011 at 08:26

    Tack snälla för alla inspirerande övningar!
    Du kan känna dig hedrad, för det är ditt ”fel” att jag börjat gymma igen efter graviditet och förlossning 🙂

    Kanon bra att få lite variationer på plankan, jag tycket den ”vanlig” är så tråkig och ger inte så mycket.

    [Svara]

    lofsan Reply:

    🙂 Då tar jag på mig skulden.

    Plankan är bra i början men det är en typisk övning som man snabbt blir stark i och då behöver man utveckla den för att höja nivån.

    [Svara]

  • Lämna kommentar