Videobloggar

Videoblogg: Kvällssnackis med Ida aka Alla kan träna

 

Jag har besök av Ida i natt. Eller i alla fall halva natten då hon ska till Arlanda tidigt i gryningen. Tillsammans med Clara och Hans har vi ätit sashimi och dumplings till middag och massa glass från Mormor Magda som var besök på Rosa Skrot ikväll. Jag har haft en 12-timmarsdag på gymmet och känner mig lagom mosig i skallen så istället för ett långt filosofiskt blogginlägg kommer här en videohälsning från Ida och mig där vi svarar på varandras frågor om löpträning för dig som vill styra upp din träning och löpträning för dig som är överviktig.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Lina 3 april, 2014 at 13:08

    Hej! Gillar dina videoblogginlägg men det är ofta lite svårt att höra bra vad ni säger. Går det att föröka förbättra ljudet på något tekniskt sätt så vore det ännu bättre 🙂
    Tack för en mycket inspirerande blogg!

    [Svara]

  • Svara Matilda 3 april, 2014 at 20:12

    Hej! Vill börja med att tacka för en väldigt bra och inspirerande blogg 🙂
    Sedan har jag ha en fråga som jag skulle vilja få ditt svar på. Jag är med i röhnisch löparskola nu och kör 2-3 pass i veckan. Utöver det så tränar jag mycket styrka, lyft med fria vikter. Mitt mål med träningen är att förbättra min löpteknik samt förbättra min tid på 10 km. (Inga längre distanser än så) Sedan har jag jobbat ca ett halvår på tekniken i framförallt marklyft men även andra lyft. Målet nu när tekniken börjar sitta är att våga lägga på lite och helt enkelt bli starkare.
    Nu till min fråga: jag undrar hur jag bäst lägger upp och kombinerar löpningen med styrkepassen? Kan jag köra styrka först och sedan löpa eller är det bättre att separera passen helt och köra olika dagar?
    Tacksam för svar! Och fortsätt inspirera på samma grymma sätt!!
    /Matilda

    [Svara]

  • Svara Hanna 4 april, 2014 at 22:38

    Kul inslag! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar