Lofsan

Videoblogg: komplexa sumosquats

[videofyme id=”626094″ width=”480″ height=”360″]Louise är en av mina PT-kunder, hon har en fraktur i foten och rehabar den samtidigt som hon vill fortsätta med sin tuffa träning. I dagens pass hade vi denna variant av sumosquats där bål, axlar, lår och rumpa får jobba hårt.

Mellan varje omgång fick hon göra 30 svingar med 20kg kettlebell. Om man inte kan konditionsträna genom att springa finns det andra övningar. Det viktigaste är att jobba med pulsen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Tina 18 september, 2012 at 16:18

    Kan inte titta på videon nu tyvärr..

    Jag har jobbat stenhårt för att få ihop mina magmuskler efter graviditeten, och nu är det inte så långt avstånd mellan de. Men jag måste fortfarande tänka på att spänna musklerna, annars ser jag gravid ut igen. Men det jag undrar är när jag ska våga andra övningar än plankan? Är så himla rädd att de ska töjas ut igen, och jag är less på att se gravid ut. Tips på övningar man kan börja med?

    /Tina

    [Svara]

  • Svara Cecilia 18 september, 2012 at 22:21

    Hej! Åh, precis vad jag efterfrågar! Har ett skadat knä som gör att jag har svårt med att springa och hoppa! Vill gärna ha fler tips på konditionsträning och puls utan dessa inslag. Har du fler tips än swing, burpees? 😉

    [Svara]

  • Svara Petra 19 september, 2012 at 10:58

    ÅH!! Mer tips likt dessa 🙂

    Har själv stora problem med fötter för tillfället och FÅR inte springa/hoppa eller ens gå långpromenader (inte för att jag skulle fixa smärtan det skulle åbringa heller i och för sig).

    Så tips på träning där fossingarna ”får vila” uppskattas enormt.

    TACK för att du gör det du gör!

    //Petra

    [Svara]

  • Lämna kommentar