Lofsan

Videoblogg: hantelrodd och enarmsflies

[videofyme id=”564450″ width=”480″ height=”270″]

Genom att träna en sida i taget får kroppen en chans att stärka upp svagheter utan bekostnad av den starka sidan. Dessutom ställs större krav på corestyrkan eftersom det blir ett större balansmoment. Kör varannan sida 2-3 varv.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Isabelle 6 juli, 2012 at 21:05

    Hej Lovisa!
    Jag följer din blogg numera flitigt. Jag har en fråga om du kan svara på den.
    Jag pluggar ju just nu själv till personlig tränare. Är dock inte färdig än med hela kursen.

    Jag har ett litet bekymmer med att träna rygg. Jag har svårt att få kontakt med mina ryggmuskler, speciellt övre och mellersta Trapezius. Axelmuskeln är gärna där och tar över och jag känner inte så mycket och ibland inget alls i ryggen.

    På min Träningsinstruktörsutbildning på SAFE gick vi igenom det här lite grann och jag har provat med lite rörlighetsträning i axelleden. Men jag tycker ändå inte riktigt jag får till det.

    Har du ngt tips? Jag är framåtroterad i axelleden och behöver verkligen stärka upp mina ryggmuskler för bättre hållning.

    Ha en mysig semesterna nu!
    Isabelle

    [Svara]

  • Lämna kommentar