Träning, Videobloggar

Videoblogg: bålträning med skivstång

Dagens träningspass fokuserade på bålen. När jag planerar bålpass kombinerar jag övningar som jobbar med rakt fokus, snett fokus och mycket bålstabilitet. Jag lägger också in övningar för baksidan av bålen inklusive ländryggen. Jag tycker att 20/10-intervaller är perfekta i bålpass. En övning består av 8 omgångar á 20 sekunder med 10 sekunder vila. Varannan övning brukar jag köra med rakt fokus och varannan med snett, som övningen nedan. Ett helt pass består av 8-10 bålövningar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Saras Träningblogg 6 januari, 2014 at 17:29

    Den övningen är ju kanonbra 🙂 Den brukar jag göra ibland!

    [Svara]

  • Svara Sara 6 januari, 2014 at 18:20

    Tack för en inspirerande blogg. Ibland verkar det så lätt med träningen men det är svårt att sålla bland alla övningar vad man ska prioritera osv.

    Jag springer regelbundet och kör endel skivstångspass. Men jag vet inte hur jag ska träna för att bli av med mitt fett på rygg och på sidorna som är det enda jag har typ… lite konstigt men det är där det sitter. Har du några bra övningar man kan fokusera på eller hur ska jag tänka?

    Fortsatt med det du gör! Tack! Hälsningar Sara

    [Svara]

  • Svara Pwo 7 januari, 2014 at 12:58

    Hej! Vilken bra blogg du har här 🙂 Jag har en sajt du gärna får kolla in om du är intresserad av pre-workout. Där kan du läsa allt om vad det är och vilka ingredienserna är.

    Kör hårt!

    mvh
    Niklas

    [Svara]

  • Svara malin 8 januari, 2014 at 22:25

    Niklas-vad heter sajten om PWO?

    tack på förhand!

    [Svara]

  • Lämna kommentar