Träning, Videobloggar

Vasaloppsträning utan snö?

Jag har flera PT-kunder som är sista skedet och förberedelserna inför Vasaloppet. För oss i södra Sverige har snön precis kommit (vi får se om den bestämt sig för att stanna) och fler än en börjar känna sig stressade över att inte ha tränat tillräckligt mycket längdskidåkning. Om man inte har tillgång till till exempel en stakmaskin på sitt gym går det lika bra att vara kreativ och skapa en egen övning där både rygg, axlar, triceps, bål och höfter tränas väldigt likt jämfört med stakning i skidspåret.

Denna övning lämpar sig perfekt för 30 sekundersintervaller och gärna växelvis med en annan övning där överkroppen utmanas ytterligare. Heja Jenny!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Saras träningsblogg 13 januari, 2014 at 14:49

    Åh perfekt!! Här har jag lite vasaloppspanik!!

    [Svara]

  • Svara Jennysen 13 januari, 2014 at 16:13

    Smart lösning för de gym som inte har ”stakningsmaskin”… vet inte vad det officiella namnet är! 😛
    Älskar förresten låten! BsB äger, och den första singeln de släppte är en av mina favoriter fortfarande! 😀

    [Svara]

  • Svara Malin 14 januari, 2014 at 16:19

    Om man har möjlighet kan man ta ett sånt där rep m två knutar som handtag, ”låsa” armbågarna vid sidan, och använda bålen mer. Då blir det ännu mer likt 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar