Lofsan

Variera din styrketräning

För att få maximal muskeltillväxt behöver man köra med väldigt tunga vikter så att man bara klarar några få repetitioner. Ju tyngre vikter desto högre skaderisk och större krav på en perfekt teknik. Genom att införa en extra halv repetition på en vikt du vanligen kör på kan du ”förvandla” vikten till en tyngre utan att du behöver höja vikten.

Oavsett vilken övning du kör kan du alltid lägga till den extra halvan, antingen i toppläget eller i botten.

Först visar jag en knäböj med extra halva repetitioner i botten.

Här visar jag en benspark där du sparkar från halva vägen varannan gång.

Detta sätt att variera övningarna på går att tillämpa på bicepscurl, bröstpress, axelpress eller vilken övning som helst.

Nyckeln till träningsresultat är variation!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara malin 13 juli, 2011 at 20:57

    Superbra med video på det du skriver om!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Vad roligt att du tycker det. 🙂

    [Svara]

  • Svara Linn 15 juli, 2011 at 03:45

    Det är kanon att du har videor i så många inlägg. Det inspirerar mer än skriven text!
    Jag kommer absolut följa din blogg. Jag är alldeles ”ny” sen någon vecka tillbaka!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tack!

    [Svara]

  • Lämna kommentar