Lofsan

Varför ska man inte göra situps efter graviditet – repris

[videofyme id=”453869″ width=”480″ height=”360″]

Varför ska man inte göra situps efter graviditet?

Denna film bloggade jag med i mars, men jag får många frågor om det så vi kör en repris. Dela gärna detta inlägg genom att Gilla eller länka i din egen blogg. Tillsammans kan vi hjälpa tjejer träna rätt efter graviditet.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara HannaW 25 oktober, 2012 at 22:48

    Ååh, vad jag gillar din blogg! Hittade till den i somras nån gång och följer den sedan dess. Är själv småbarnsmamma, tredje barnet är några månader gammal nu. Vädligt informativ video här om hur man skall träna magen efter förlossningen. Har själv aldrig haft helt platt mage, men vill så klart att den skall blir plattare än den är nu, efter tre graviditeter på fem år. Har börjat göra plankan lite häremma, men nu ska jag se till att det blir mer av den varan!

    [Svara]

  • Svara Erica 26 oktober, 2012 at 09:34

    Vilken bra och tydlig bild du visar av hur magmusklerna fungerar. Men hur vet man när det gått ihop? Kan man kolla det själv på nå vis?

    [Svara]

  • Svara Tess 26 oktober, 2012 at 20:31

    Suverän beskrivning av detta med magmusklerna efter en graviditet. Har gjort otaliga situps, men ändå putar den ut… Men för några veckor sen blev jag tipsad om plankan och det känns redan som den gett effekt! Nu fick jag bekräftat av dig, träningsspecialisten, att jag gjort rätt! Tack för en bra blogg! Du är en bra inspirationskälla!

    [Svara]

  • Svara Maria 26 oktober, 2012 at 23:34

    Väldigt illustrativt och bra! Jag har en fråga som jag innerligt hoppas du hinner och orkar svara på, du har säkert fått den förut en sådär 3000 ggr, men hur ska jag träna magen som gravid? Jag är i vecka 23 med andra barnet. Jag hade en väldigt vältränad mage vid min första graviditet, inte lika vältränad denna gång:( jag tror ju att det som gjorde att min mage blev så fin så snabbt förra gången var just att jag hade starka magmuskler. Men hur ska jag träna upp dem nu när jag redan är gravid? Förra gången tränade jag magen i princip som vanligt hela grav. Och då bla olika former av situps..(skäms på mig, som tur var så blev det ju inget dåligt av det då). Jag känner tydligt hur magmusklerna redan separerat och jag vill inte ha putmage som ogravid! Snälla hjälp!:)

    [Svara]

  • Svara pilotfrun 20 november, 2012 at 22:59

    Helt super! Tusen, tusen tack! Så enkelt och pedagogiskt. Kan bara vara en lärare som ligger bakom:) Jag gillar och delar denna informativa video vidare. Kramar från Rebecca

    [Svara]

  • Svara Johanna 20 augusti, 2016 at 09:20

    Hej! Finns videon att se någon annanstans, typ Youtube, denna funkar inte på mobilen…

    [Svara]

  • Lämna kommentar