Lofsan

Vad kan en löparcoach göra för dig?

En av de senaste träningstrenderna är att ta hjälp av löparcoach för att bli bättre på att springa. Syftena med att anlita en löparcoach är såklart olika för olika personer. De tjejer jag hjälper med löpningen brukar vilja fokusera på följande:
 
 Få ett skräddarsytt träningsschema vecka för vecka med planerade pass, intervaller och angiven fart.
 
 Löpstegsteknik med fokus att springa effektivt, snabbt och smärtfritt.
 
 Grenspecifik styrketräning för att bli starkare i löpningen.
 
 Farthållning i intervaller eller på långpass. Man kan ha hög kapacitet på lopp men svårt att hitta drivkraft till fart eller distans på träningspassen.
 
 En duktig och erfaren löparcoach kan skräddarsy ditt träningsupplägg utifrån dina behov. Du behöver inte veta vad du behöver hjälp med, en erfaren coach kommer att analysera din bakgrund, din nuvarande position och därifrån lyfta fram din kapacitet och potential.
 
 


En av de mest vältränade tjejer jag känner är Frida Nordstrand. Hon är galet stark, både muskulös och tajt i kroppen och riktigt snabb. I dagens löppass fokuserade vi på att hålla hög fart i intervallerna och att kunna göra fartökningar även när det känns omöjligt. Jag älskar mina PT-kunder som strävar mot att vara både starka, snabba och stolta. Snyggheten brukar komma på köpet tillsammans med självförtroendet.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara ellen 14 maj, 2014 at 21:05

    Hej!
    Jag har en fråga ang. löpning som jag funderat över en längre tid.
    Alltid efter jag varit ute och sprungit får jag efter ungefär 2h en migränliknande huvudvärk ibland kombinerat med illamående. Känns nästan som jag har feber. Jag tänker självklart på att dricka mycket vatten och tar ofta en resorb efter jag sprungit så jag vet inte om den enkla förklaringen är uttorkning? Men det känns inte som det. Blir väldigt varm när jag springer snabbt och kan nästan kännas som att huvudet kokar ibland..Vad tror du huvudvärken kan bero på?

    [Svara]

  • Svara Maria- Träna med glädje 14 maj, 2014 at 21:23

    Vad roligt att du coachar Frida. Det är en barndomsvän till mig:)

    [Svara]

  • Svara Christina 15 maj, 2014 at 00:23

    Hej! En nyfiken fråga då jag också ska springa maran den 31:a. Hur lägger du upp träningen fram till dess och kör du någon formtoppningen trots att maran inte är ditt ”stora” mål (om jag fattat rätt)?

    Tack för inspirationen!
    /Christina

    [Svara]

  • Lämna kommentar