Lofsan

Utfall upp på bänk

God morgon! Årets näst sista dag idag, härligt med nytt och fräscht 2012 sen.

Jag startade dagen med ett cykelpass på gymmet imorse. Full klass trots jullov och mellandag, härligt! Jag har fått en förmiddag på egen hand av Hans som tar hand om barnen medan jag fixar naglarna. Lyx inför nyårsafton!

Ni som ska till gymmet idag måste köra marklyften jag visade igår och sedan denna sköna variant på utfall. Nät man kör med bänken kommer man extra djupt och får bättre kontakt med rumpan. Tänk på att hålla ryggen rak och fördela tyngden ca 60/40 på främre/bakre benet. Sug in naveln och upp med blicken!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Sandra 30 december, 2011 at 09:19

    Hur ska man tänka med djupa utfall och knäböj när man är gravid? Kan det bli för mycket tryck neråt eller kan man köra så länge det känns bra? Ska man tänka på något speciellt?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Du kan köra utfall så länge det känns bra fram till halva graviditeten sedan blir höfterna uppmjukade inför förlossningen och då kan du fortsätta med knäböjen bara. Som gravid är det viktigast att träna baksidan av kroppen: rygg, baksida axlar, rumpa, baksida lår och ländrygg.

    [Svara]

  • Svara Trillingnöten 30 december, 2011 at 14:59

    PRECIS vad jag letade efter 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar