Lofsan

Uppdatering av hemmagymmet

I helgen uppdaterade vi mitt hemmagym. Jag tränar mest med kroppsvikten men jag tycker att det är svårt att göra ryggträning riktigt tung utan extra vikt hemma, därför köpte jag en 20 kilo tung kettlebell som jag både kan köra rodd med, svinga, köra bicepscurl och marklyft med. Invigning i dag!

Kvällens terrasspass medan Hans stod vid spisen såg ut så här:

12 övningar för överkroppen med varannan övning fokuserad på ryggen. 45 sekunder träning och 15 sekunder vila. 2 varv totalt, 24 minuter träning. Kort och effektivt, som jag behöver ha det, både för tidstillgången och motivationen.

Imorgon väntar först en lång dag i gymmet och i salen på Rosa Skrot där jag jobbar som PT och sedan ska jag i väg till ett företag och föreläsa om träning. Resten av kvällen är med andra ord vigd åt förberedelser inför morgondagen. 🙂


Min nya 20 kiloskompis! Vi kommer att bli bästisar!


Tillsammans med chins är rodd en av mina favoritövningar för ryggen.


Med tung vikt och bra teknik kommer du åt de sneda magmusklerna också.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Susanne 22 maj, 2013 at 18:19

    Hej!
    Skulle du vilja lägga ut ditt träningspass?

    Vill också tack dig för ditt engagemang och den inspiration du sprider här på bloggen.
    Jag provar mycket av det du tipsar om, kör hemmaträning blandat med Zumbapass.
    Senaste tiden har jag sprungit en hel del och har tagit del av den löparträning du skrivit om och jag har för första gången sprungit ett 5 km lopp under 25 minuter. Nu ska mitt nästa mål bli milen på 50 minuter.

    [Svara]

  • Svara Saras Träningsblogg 22 maj, 2013 at 19:20

    Cool! Gött att kunna stå ute och träna 😀

    [Svara]

  • Svara Silvana 22 maj, 2013 at 19:41

    Hej Lovisa!
    Var köpte du den? Jag fundera också för att köpa KB. Vet du var kan jag hitta de för bra pris?
    Tack så mycket!

    [Svara]

  • Svara Tove 22 maj, 2013 at 21:30

    Vill också få hela passet om du orkar uppdatera inlägget? 🙂

    Önskar mig en KB i födelsedagspresent, och lite annat till hemmagymet.

    [Svara]

  • Svara Lovisa 23 maj, 2013 at 14:13

    Har du väldigt stor magmuskeldelning? Hur funkar det egentligen efter graviditet, är det farligt?

    [Svara]

  • Svara ANGELICA - mot ett hälsosammare liv! 23 maj, 2013 at 20:04

    Oj vad starkt!

    [Svara]

  • Lämna kommentar