Träning

Upp till 1000

Idag har jag ordentligt kickstartat en ny termin med alla grymma PT-kunder!

Det är härligt att få höra om alla sommarträningspass, hur bra det har varit för formen att träna mindre under sommaren eller hur stark man kan bli om bara springer i en slalombacke juli månad. Alla har sina egna sommarträningsstories om man säger så. 🙂

Under en lucka klämde jag in ett träningspass för min egen del inne i salen på Rosa Skrot. Jag satte ihop 10 övningar i en cirkel med en övning för varje fokus: rygg, pulshöjare, axel, pulshöjare, bålstyrka, rygg, pulshöjare, axel pulshöjare, bålstyrka. Strunta i exakta övningarna, det är sekundärt. Grejen är att man ska upp i 1000 repetitioner totalt genom att köra 4 varv med 40, 30, 20 och 10 repetitioner åt gången. Det är helt sinnessjukt egentligen men ett av mina favoritupplägg. Lite blodsmak, mycket svett och urpumpade axlar sol bränner skönt är känslan. I love it!


Sweaty!


Dagens redskap. Mer än så behövs inte.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

12 Kommentarer

  • Svara Icka 12 augusti, 2013 at 18:30

    Hur många vilodagar har du en vanlig vecka ?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Två till tre cirka.

    [Svara]

  • Svara Natten 12 augusti, 2013 at 18:41

    Hej! Jag förstår inte riktigt upplägget på cirkeln, kör jag en övning i 40 reps sen nästa övning 40 reps tills jag gjort hela cirkeln och sen nästa varv 30 eller ska jag göra 40-30 osv av samma övning i ett sträck innan jag går vidare till nästa övning? och sen 4 varv…? Kan du ge tips på effektiva övningar att lägga in ett sånt pass och pulshöjare? Tack för superpeppande blogg 🙂

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Exakt! Kommer förslag på övningar senare. 🙂

    [Svara]

  • Svara Marina 12 augusti, 2013 at 18:42

    Låter som ett superbra och effektivt pass! Kan du inte skriva vilka övningar du gjorde eller ge exempel på övningar man kan göra?

    Du inspirerar mycket och idag gjorde jag bålpasset du visade i tv i helgen. Det gick riktigt bra och jag kände mig stark 🙂

    Tack för all inspiration!

    [Svara]

  • Svara Karin 12 augusti, 2013 at 18:59

    Tack för inspon. Älskar pass i den stilen! När lillen i magen är ute och kroppen är återställd, då ska det köras då!:)

    [Svara]

  • Svara Sara 12 augusti, 2013 at 20:27

    Hur lång tid är det rimligt att ett sådant pass ska ta?

    [Svara]

  • Svara johanna med tyra o otto 13 augusti, 2013 at 08:16

    Precis genomfört ett sånt här pass och svetten den rinner, jisses vad jobbigt men supperksönt nu efteråt!

    [Svara]

    Natten Reply:

    i vilken ordning körde du reps/antalen? vad körde du för övningar:)? Hur lång tid tog passet för dig?

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 13 augusti, 2013 at 14:52

    Oj vilket grymt pass! Det låter kanonjobbigt men väldigt roligt 😀

    [Svara]

  • Svara Minisats, kultur och löpning i pyramidintervaller | SpringSara 15 augusti, 2013 at 20:03

    […] förmiddagen och barnen lämnades in på minisats. De älskar bollhavet! Jag körde Lofsans ”upp till 1000-pass“.  Jag körde samma övningar som Lovisa (nästan då jag var osäker på vad ett par av […]

  • Svara Sofia 19 september, 2013 at 23:01

    Hej!
    Jag är sjukt sugen på att testa detta passet men förstår inte alla övningarna riktigt!
    Skulle det finnas möjlighet till en liten enkel förklaring på övningarna?

    //Sofia

    [Svara]

  • Lämna kommentar