Träning

Videoblogg: Tre övningar för bålen

Här kommer mitt första videoinlägg. Klippet visar tre övningar som stärker upp bålen och axlar. Tänk på att hålla höften rak och naveln indragen till ryggraden. Om du har några skador i ryggen bör du inte göra övning ett och två. Nummer tre kan både gravida och nyförlösta göra.

Övningarna kan göras tillsammans eller var för sig. Det viktigaste är att du känner att du får kontakt med magmusklerna.

Dessa övningar har jag lagt mycket krut på för att bygga upp de magmuskler jag har nu. Med andra ord; sjukt effektivt! 😉

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Erika 22 april, 2011 at 19:04

    Vad ska man använda för slags stång? Kanske en dum fråga men jag är rätt ny i gymvärlden.. 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Den vanliga 20-kgsstången som finns ute i gymmet. Lägg den i ett hörn så att den inte kan glida i väg.

    [Svara]

  • Svara Sandra 22 april, 2011 at 22:12

    Toppen! Körde första övningen sist jag var på gymet, men ser att du har lite högre tempo när du gör den. Ska prova det nästa gång!

    Fråga. Hur (vad & när) äter du i samband med din träning? Styrka resp. långa löppass.

    Trevlig påskhelg!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Det är inte fel att göra den långsamt, kroppen består ju av både explosiva och uthålliga muskelfiber. Det viktigaste är att du får kontakt och varierar din träning.

    Jag tränar alltid på förmiddagen och då har jag ätit en väldigt grov gröt med hallon och mjölk samt en grov smörgås med pålägg till frukost. Mycket kolhydrater med andra ord. Efter träningen, till lunch, äter jag ofta en sallad med kyckling, kalkon eller räkor. Bulgur, quinoa eller pasta till. Max en knytnäve. Jag är noggran med kolhydrater till före och efter träningen. Till middagen äter jag sällan en ren kolhydratkälla utan mycket kött och sallad med avocado tex.

    [Svara]

    Sandra Reply:

    Ok, du äter inget särskilt/extra direkt efter träning alltså?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Lunchen efteråt är inom 90 min så nej. Men annars skulle jag ätit något annat.

  • Svara Sofie 22 april, 2011 at 22:49

    Jag brukar köra övning 1, den är bra tycker jag. Tog dock ett tag för mig att ”hitta” magen…Ska absolut testa de andra två också..Nu har jag kommenterat massor sista tiden så nu ska jag nog vara tyst ett tag 🙂 Ha en trevlig resa till åre!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tvärtom!!!! Jag älskar när jag får feedback på mina inlägg. Det är roligt att inte bara såna som jag känner i verkligheten läser numer och då blir kommentarer små ansikten på läsarna. 🙂 Keep it coming honey!

    [Svara]

  • Svara Bella 24 april, 2011 at 22:21

    Kul med videoblogg! Hoppas det kommer fler övningar.

    Har testat nr 3 här hemma idag och 1, 2 får det bli när jag är i gymmet nästa gång. Snygg mage vill man ju gärna ha:)

    [Svara]

  • Lämna kommentar