Lofsan

TV4 Nyhetsmorgon

Såg ni dagens avsnitt av PT-skolan på Nyhetsmorgon?

Min PT-kund Titti Schultz visade hur man kan konditionsträna utan att springa med hjälp av rep, steplåda och medicinboll tex och så pratade Jessica Almenäs och jag i studion om 3 saker som är bra att tänka på när man har lunchlåda med sig till jobbet och vad man kan tänka på när man sätter upp mål med sin träning för att öka chansen att lyckas. När inslaget finns på TV4 play så lägger jag upp det här i bloggen också.

Nästa avsnitt i PT-skolan handlar om parträning bl.a. Det kommer att bli underhållande. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Malin Bengtsson -Iorganize- 24 mars, 2013 at 14:05

    Självklart såg jag det! Så himla bra, som alltid!

    /Malin

    [Svara]

  • Svara Jeanette 24 mars, 2013 at 15:24

    Vid diskbråck, är det bra och använda sig av repträning?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Det kan din sjukgymnast bedöma åt dig men generellt: ja 🙂

    [Svara]

  • Svara Kim 24 mars, 2013 at 17:41

    Hej! missade detta såklart! 🙁 följer dig på vidiofyme och tänkte där komentera, men det gick inte. Jag tänker på ditt senaste inlägg om utfall med 12 kg i vilt. Ser riktigt bra ut 🙂 jag har problem att hålla överkroppen rak både när jag för benböj o dessa (den vill liksom fälla fram om du förstår) . Därför undviker jag att göra dessa :(Finns det nåt tips hur jag ska göra? Nån typ av stretch el liknande? Hoppas på svar, alt ett inlägg om rörelse/ stretch på din grymma blogg 🙂
    Kram Kim

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jobba utan vikt och aktivera rumpan ordentligt. Ofta är höftböjaren för aktiverad och dra ihop överkroppen. Jag ska filma några övningar åt dig.

    [Svara]

    Kimberly Reply:

    Åhhhh gättegärna,, tusen tack, hade varit kanon! Jätte stort tack :):)

    [Svara]

  • Lämna kommentar