Lofsan

Triset rygg, mage, ben

Ett triset är när du kör tre övningar på raken utan vila. Placera den övning som kräver mest teknikfokus först och sedan allt lättare övningar. I klippet nedan ser ni latsdrag i cablecross, löpning i plankan och knäböj med stång på raka armar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Föräldrafitness 11 november, 2011 at 12:36

    Kul, nu blir jag sugen på att träna, igen!

    [Svara]

  • Svara i min lilla lilla värld 11 november, 2011 at 12:40

    Alltså kolla in din rygg!!!!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    😉

    [Svara]

  • Svara Jennie 11 november, 2011 at 12:44

    Vad fyller stången för funktion i sista övningen?

    Å jag håller med om din rygg!! wow! Men även axlarna… Ska ha de i åtanke nästa gång jag tränar axlar 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Haha! Tack!

    Stången väger ca 6 kg men man kan lika gärna ha ett sopskaft. Armarna ska vara rakt upp, gärna bakom öronen och det är omöjligt utan något att hålla i. Övningen går att göra med tyngre stång också men då är risken att axlarna blir tröttare före benen och coren.

    [Svara]

  • Svara Emelie 11 november, 2011 at 12:45

    Åhh va jag behöver lite träningspepp just nu…
    några konkreta och inspirerande gravidövningar efterlyses…
    Kollade runt i ditt arkiv, men hittade endast ett inlägg om det… en film från svt…
    Men den hjälpte inte mej så mkt i min träningstorka…
    Så ett HJÄLP efterlyses!!
    Måste också få tala om vilken fantastisk blogg du har, otroligt va du e en grym bloggare, med mycket ideer, tips och inspiration…
    TACK! Kram Kram

    [Svara]

  • Svara Stolt Mamma 11 november, 2011 at 12:53

    Jädrar kvinna vilka muskler 🙂
    Dig hade jag inte velat mötta i en mörk gränd 😉

    Kram på dig…

    [Svara]

  • Svara Anna 11 november, 2011 at 13:37

    Jag har provat att köra knäböj med pinne ovanför huvudet men jag blir osäker hur jag ska hålla den. Hur brett isär? Om jag har bredare grepp är det lättare att få armarna rätt upp men blir det inte en konstig vinkel för axlarna?

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Håll så brett som du behöver för att kunna hålla armarna raka rakt upp. Fokusera på att hålla bröstkorgen framåt och inte nedåt. Se axelpositionen som en stretch. 🙂

    [Svara]

    Anna Reply:

    Tack tack! Ska på’t igen 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar