Lofsan

Triset med övningar för styrka och kondition

Det här så kallade trisetet (tre övningar på raken utan vila mellan) är effektiv träning för framförallt bålen och ben. Tänk alltid på att hålla ryggen rak och ”dra in svansen mellan benen” när du står i plankposition, till exempel vid armhävningar, planka mot bänk och så vidare.

När du kör stepup och stepdown på bänk ska du alltid försöka hålla uppe tempot och jobba med explosiva frånskjut. Sträck ut höften ordentligt mellan varje. Eftersom du inte behöver någon utrustning kan du göra övningarna hemma, så många du orkar med bra tempo, alla tre övningarna på raken inann du vilar 30 sekunder. Upprepa så att du får tre omgångar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Isabelle 30 maj, 2013 at 21:49

    Filmen vill inte ladda från min laptop. Provar mobben istället. Har du slutat med videofyme?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Konstigt!

    Det har hänt något med videofyme, ska se om jag får ordning på det.

    [Svara]

  • Svara FörortsPappan 31 maj, 2013 at 08:48

    Du är grymt stark Lofsan, så rak hållning hela tiden! Idag körde jag ditt 24-minuterspass med 8 deltagare och det var uppskattat av alla. Efter första rundan fick vi upp ordentligt med puls eftersom en del övningar var nya och behövde nötas in lite för att bli mer effektiva. Tack!

    [Svara]

  • Lämna kommentar