Lofsan

Tre saker om mig

Tre saker jag skulle vilja uppleva igen

1. Min gymnasieutbildning, dessa tre år var sjukt roliga och jag skulle så gärna vilja gå igenom dom igen!

2. Min första graviditet. Jag mådde väldigt dåligt under den perioden och hade det tufft mentalt. Jag var deprimerad och ledsen. Jag skulle vilja vara gravid för första gången igen och kunna njuta av perioden.

3. Min allra första arbetstimme som PT, 2005 tror jag det var. Oj vad många misstag jag gjorde och vad jag har lärt mig mycket sedan dess.

Tre saker som jag vill ha

1. Ett eget litet sommarhus vid vattnet, lagom långt bort från Stockholm men ändå nära för att kunna åka dit över dagen.

2. En hel månad varje år som jag kan åka utomlands under utan fasta jobb-åtaganden.

3. Den nya iPhone 7, med stor skärm och bra kamera så att jag enkelt kan jobba med telefonen under dagarna.

Tre saker jag älskar att göra

1. Kolla på serier på Netflix.

2. Göra mina barn glada.

3. Umgås med mina vänner.

Tre saker jag vill bli bättre på

1. Städa lite grann varje dag. Jag är bra på att städa när jag väl tar tag i det men jag skulle vilja ha motivation att plocka undan grejer varje dag.

2. Att inte alltid känna att jag måste jobba, typ all vaken tid.

3. Äta regelbundet under dagen.

Tre saker jag inte kan vara utan (förutom det självklara som familj & vänner)

1. En riktigt bra telefon med alla appar för instagram, Facebook och mail såklart.

2. Ett par sköna snygga sneakers.

3. En snygg praktisk ryggsäck.

Tre saker i gymmet jag inte klarar mig utan.

1. En rejäl kettlebell.

2. Ett räcke tillräckligt högt för att kunna göra både chins och fästa TRX i.

3. Musik!

Tack Engla för inspirationen och Pischa för bilder!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Jessica 24 september, 2016 at 15:12

    Hej! Trevlig lista! Och all inspiration i träningspodden som ni gett mig!

    Helt off topic kommer en fråga… det slog mig att du brukar prisa London. Jag har varit där massor i min ungdom och ska nu dit med kidsen. Har du eller någon som läser Lofsans blogg varit där med barn? Försöker hitta boende som känns okej (och säkert) och stort nog för 4 personer.
    Tack på förhand 🙂
    /Jess

    [Svara]

    Sofie Reply:

    Kan tipsa om lägenhetshotellet Citadines, riktigt bra. Vi brukar bo på det vid Holborn el Trafalgar 🙂

    [Svara]

  • Svara FREEDOMtravel 25 september, 2016 at 06:45

    Bra lista! Jag vill framför allt komma igång med träning igen… Är nog lite periodare. Ett tag går bra, men sen kommer resor eller jobb eller migrän emellan. Vet att man borde fixa det på nåt sätt ändå, men lyckas inte alltid…

    [Svara]

  • Svara amanda 25 september, 2016 at 07:30

    Hej!
    Jag lyssnar en del på träningspodden och ser både dig och Jessica som stora inspirationskällor. Nu till min fråga!
    Jag har sprungit i 10 års tid. Har sedan 2015 börjat springa lite lopp och insett att det är ju väldigt kul. Precis som ni pratade om i er senaste podd är jag väldigt tävlingsinriktad och kan dra iväg med ett gäng som kanske är snabbare än mig, vilket kan resultera i håll och hundra svordomar längs vägen för att jag tar ut mig för mycket.

    Som sagt, löpningen har jag inga problem att utföra, men jag börjar få känningar i min ländrygg under löpning. Brukar skärpa till sig när jag tänker på att springa med bättre hållning, men får också lite ont efteråt. Anar att jag måste träna annat än bara löpning. Vad kan man träna för stärka rygg och bål?

    Och vad rekommenderar ni om man inte är sådär superförtjust i gym? Alla trivs ju inte på gym, även om jag önskar att jag gjorde det. Däremot tycker jag om att simma och att gå på gruppträningspass. Kan bli en bättre löpare genom detta eller måste man gymma?
    Tack för en bra podd!
    Hörs nästa fredag igen, ser framemot det!
    /Amanda

    [Svara]

  • Lämna kommentar