Lofsan

Träningsvärk, vilodag och löparskola

Oh the trainingsverk I say! 🙂

Jag körde ju ett chinspass i går som på ett väldigt lättförklarligt sätt går ut på att göra 100 chins på så få omgångar som möjligt. Dessutom ville jag göra så många repetitioner som möjligt i första omgången. Mitt rekord i antal chins på raken är från uttagningarna till Gladiatorerna våren 2012, då gjorde jag 27 chins. Mitt mål för detta pass var i alla fall att passera 20 men det kändes oförskämt lätt så med massa pepp från tjejerna som var med klarade jag 24 enkelt och så lyckades jag göra 3 lite tyngre till så jag tangerade mitt gamla rekord på 27 stycken. När jag sen fyllde på med fler omgångar blev det 21, 21, 15, 11 och till sist 6 stycken för att komma upp i 100. Det är nog ett av mina bästa pass någonsin, helt ofattbart att jag klarade den serien med chins. I och för sig var jag nästan så trött att jag blev illamående och armarna krampade efteråt men kicken över att lyckas var grym!

Idag kan jag knappt lyfta armarna över huvudet och träningsvärken ligger djupt in i armhålan, precis som det ska vara!

Jag har en vilodag från träningen idag och istället har jag fokuserat på de två gruppträningspass jag kör i Rosa Skrots regi på onsdagar. 10.30 kör vi Kick Ass Mamas som är ett cirkelträningspass anpassat för mammor med bebisar och kl 18 kör jag en tuffare variant med pulsbaserad styrketräning i cirkelform. Det är så roligt att planera och genomföra dessa pass och få möjlighet att nå ut till fler människor än när jag kör PT.

Ikväll har Hans och jag firat nya projekt som är i hamn med sashimi och dumplings och snart blir det läggdags för mig. Imorgon ska jag hänga i Hammarbybacken tillsammans med Röhnisch. På måndag drar nämligen en ny omgång av Alla kan träna och min löparskola online igång, vi kallar den för Röhnisch Running School. I våras körde vi fokus på 5 km och denna omgång fokuserar på 10 km. Ni hänger väl på?!


Anna går alltid på Kick Ass Mamas-passen på Rosa Skrot, måndagar och onsdagar. Hon är mamma till 3 barn och på bilden ser ni lilla Freddie. Anna jobbar sig målmedvetet mot #snyggamuskler som hon själv kallar det och är äntligen förbi 100 kilo och på väg nedåt mot 95. Heja Anna, starkare och uthålligare för varje dag! Anna och jag diskuterar just Mammakroppen och dess styrkor och utmaningar i podcastserien Joller som finns i ITunes att ladda ner.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Apan satt i granen 11 september, 2013 at 21:40

    Tack för länkningen Lovisa och tack för att du är en så grym inspiration. Min kropp (och jag) är dig evigt tacksam.

    [Svara]

  • Svara Karin FitnessochHälsa 11 september, 2013 at 21:49

    Vad många chins! Shit vad grym du är!!!

    [Svara]

  • Svara uppochhoppa 12 september, 2013 at 07:37

    Jösses vilket pass! Så grymt jobbat! Grattis till projekt i hamn och nya roligheter.

    [Svara]

  • Svara Annika 12 september, 2013 at 10:35

    Hej!

    Kan du beskriva pulsbaserad styrketräning i cirkelform lite närmare, tack?
    Ha en fin höstdag!

    [Svara]

  • Lämna kommentar