Lofsan

Träningsvärk

Alltså, går det ens att ha mer träningsvärk än vad jag har i dag? Hela ryggen med lats, trapezius och baksidan av axeln är så öm plus att jag har svårt att räta ut armarna pga mina triceps. Jag försöker alltid att hitta nya sätt att variera och göra en progression på övningar och igår kryddade jag en favoritövning för magen på pilatesboll med extra tricepsfokus. Och ja, det känns rejält i dag!

[videofyme id=”995538″ width=”500″ height=”320″]

Träningsvärken i ryggen kommer ifrån alla chins jag gjorde igår där Hans hängde sig runt min midja och drog ner mig mot golvet medan jag höll emot allt vad jag kunde. Träningsvärk är inte fysiologiskt farligt och många går i gång på att få ont dagen efter träning. Jag lägger inte så mycket värdering i träningsvärk mer än att då vet jag antagligen gjort något nytt som jag inte gjort på länge och att jag får extra kontakt med musklerna medan jag har ont. Träningsvärk brukar kunna lindras av värme och träning, det är inte farligt att träna med träningsvärk.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Rund är också en form! 10 mars, 2013 at 09:05

    DEN måste jag testa. Tack för tipset! 🙂

    [Svara]

  • Svara foraldrafitness 10 mars, 2013 at 09:24

    Saknar att ha sådär riktig träningsvärk!

    [Svara]

  • Svara Malin Bengtsson -Iorganize- 10 mars, 2013 at 17:54

    Hej Lovisa! Har ju kämpat endel med den övningen, har inte kommit ner så djupt som du MEN idag provade jag igen och breddade mer åt sidorna med händerna och då klarade jag det! Hmm, vet inte varför jag haft händerna så tätt hela tiden innan. Övningen tar verkligen på ryggen, jag känner av det i ryggpartiet ganska snabbt. Är det bra om jag gör den här övningen oftare då?

    Ses om en vecka 🙂

    /Malin

    [Svara]

  • Svara Bella 10 mars, 2013 at 19:19

    Vilken kroppskontroll! Ska testas.

    [Svara]

  • Lämna kommentar