Lofsan

Träningsresa till Thailand

 
 I april bär det av till Phuket för att styrketräna, springa, köra thaiboxning och en hel del annan träning – samt många timmar på stranden och god thaimat såklart.
 
 Lofsangruppen och Apollo har tagit fram en resa som vänder sig till dig som vill satsa på kvalitativ träning i exotisk miljö. Vi bor och tränar på lyxiga sporthotellet Thanyapura som ligger bara en kvart från flygplatsen på Phuket. Dina coacher är jag, Lovisa Sandström (Årets PT 2015, författare, träningsexpert på TV4 och producent av Träningspodden) och Clara Fröberg (producent av podden Styrkebyrån och coach i Lofsangruppen) vi är erfarna coacher inriktade på resultatfokuserad träning, både för prestation och ökad hälsa.
 
 Den här resan är en möjlighet för dig som vill fördjupa dig i styrketräning och löpträning. Vi vill att du är van vid att träna minst två pass styrka eller löpning per vecka innan vi åker, så att du kan tillgodogöra dig träningen på bästa sätt. Vi går igenom den senaste forskningen på området och du får testa på de mest effektiva uppläggen för att kunna nå dina mål. Det här är en resa med fokus på kvalitet framför kvantitet och på personlig utveckling. Min träningsfilosofi bygger på relationer och individualisering och vill därför hinna lära känna alla deltagare. Det gör att vi bara erbjuder 20 platser i gruppen.
 
 Jag och Clara Fröberg står för de flesta träningspassen under resan. Under veckan kör vi fyra träningspass inriktade på optimal styrkeutveckling samt fyra löppass för effektiv konditionsträning. Utöver dessa pass kör vi två workshops inriktade på rörlighetsträning för att nå full potential i styrkeövningar och stabilitetsträning för löpare. Vi kommer dessutom att träna tre tuffa thaiboxningspass med thailändska tränare (nivågrupperade).
 
 Utöver dessa träningspass har alla deltagare full tillgång till Thanyapuras två gym, tennis, cykling, simbanor och hotellets omfattande gruppträningsschema om vi vill.
 
 Vi tränar tillsammans två timmar varje morgon och två timmar varje seneftermiddag. Däremellan gör vi utflykter till stränderna runtomkring, går på massage, dricker fruktdrinkar och äter god thaimat. Du kan också välja att stanna på hotellet, hänga vid poolen eller träna ett extra pass på dagen om du vill. Vi äter frukost och middag tillsammans på Thanyapura varje dag och dessa måltider ingår i priset. Lunch och mellanmål äter vi på utflykterna, det betalar du själv. Några av kvällarna åker vi in till Phuket och besöker berömda Night Market, hänger på en bar eller promenerar. Det bestämmer vi själva!
 
 Mer information, priser, datum och detaljer kring resan finns hos Apollo och det är också där du bokar dig!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Maya 25 januari, 2016 at 19:03

    Hej Lofsan!
    Vill först bara säga att din blogg är så inspirerande och din och Jessicas träningspodd är superbra! Verkligen längtar till tisdagarna bara för att de kommer ut ett nytt avsnitt. Tycker att er podd är lärorik och pågrund av att jag har lyssnat på er podd så har jag fått en roligare inställning till träning och varierar mina pass mer. Men jag undrar en sak, jag är 18 år och skulle jättgärna vilja springa ett maraton. Jag är i god form, springer cirka tre till fyra gånger i veckan ungefär 5-10.5km. Men det jag är rädd för och undrar är att det är för tidigt och att min kropp kommer slitas ut. Vad tror du?? Skulle bli jätteglad för svar och du är grym!! Ha de gött din fighter

    [Svara]

  • Svara Minna 26 januari, 2016 at 12:56

    Hej Lofsan.

    Jag har en fråga som jag inte hittar svar på någonstans på internet. Jag har gått upp mycket i vikt de senaste åren då jag pga skada inte har kunnat träna.

    Nu vill jag främst gå ner i vikt. Sedan kommer jag också att träna muskulatur. Men min fråga är såhär. Låt oss säga att jag står på en trappmaskin i ca 45 minuter och sedan helt är slut men när jag har fått vila i en timme eller så, känner jag att jag vill fortsätta förbränna igen och vill upp på maskinen igen.
    Kan man göra det? Är det sunt? Jag menar inte mentalt utan slitagemässigt. Är det ok att hoppa på hästen igen? Jag har lite bråttom att gå ner i vikt nämligen.
    Hur länge måste man vila mellan två såna pass?

    Kosten sköter jag jättebra men vill ta bort många kilon inom en kort tid.

    Här får du ett tips av mig som tack för att du förhoppningsvis svarar på min fråga.
    Du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
    Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Kähler till Georg Jensen kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://goo.gl/BepLJk

    [Svara]

  • Svara Stina 26 januari, 2016 at 18:29

    Hej!
    Lyssnar på senaste Träningspodden och måste bara kommentera. Att säga att vatten är nyckeln till allt är en väldig överdrift och att dricka såå mycket vatten är direkt farligt! Sen tycker jag det är lite problematiskt att säga som Jessica att jag tror på det här och man få tro vad man vill. Vistt är det så men finns ju fakta och vetenskap. Man kan tro på blodgruppsdieten emn man kan ju inte hävda att det är lika mycket ”rätt” som annat. Vet att hon inte sa det om den dieten men om tex 5:2. Finns ju vetenskap och det kan man inte ”tycka så mycket om”. Sen tycker jag det är lite sorgligt att det blivit så mycket fokus på bantning (även om ni inte använder ordet). Men men är ju inte mer än att jag slutar lyssna och säkert andra som gillar men ville ge feedback iaf! 🙂

    [Svara]

  • Svara KikkiSandström 26 januari, 2016 at 21:10

    Underbart – vilken fantastisk möjlighet för er som åker. Önskar er lycka till! Själv Själv bloggar jag idag och filosoferar kring den underbara solen http://kikkisandstrom.se/och-ljuset-atervander-varje-ar

    [Svara]

  • Svara Kristin Lander 27 januari, 2016 at 11:26

    Hej!
    Eftersom jag bor på Phuket sedan ett år tillbaka och missade dig sist du var här pga jobb. Kan det finnas någon möjlighet att få besöka ett eller två av era träningspass när ni är här i april. Jag jobbar som lärare här och följer både träningspodden och styrkebyrån och skulle tycka det var grymt skoj att få träna ett pass med er när ni är här. Vore grymt om det gick att ordna. Vart ska jag vända mig för mer info?
    MVH
    Kristin

    [Svara]

  • Lämna kommentar