Lofsan

Träningsresa till Alperna dag 1

Ojojoj, en resdag kan verkligen kännas som flera stycken dagar!

Vi gick upp före klockan 05 i morse för att hänga på låset till frukosten på hotellet på Arlanda. Jag åt gröt till frukost, med mjölk och bär till. Jag älskar att ha varm gröt i magen när det är mörkt och kallt ute. Jag äter alltid två ägg, om jag inte hinner koka hemma till frukost så brukar vi alltid ha några färdigkokta. Och så tycker jag att det är lyxigt med färsk frukt till frukosten. Idag åt jag till och med en halv grapefrukt, mums!

Vårt plan lyfte i tid, kvart över 7, men då hade jag redan somnat. Jag vaknade först när piloten bad flygvärdinnorna förbereda sig för landning två timmar senare!

Det tar ungefär en timme med buss från Salzburg till Bad gastein, en så vacker resa! Det kändes så konstigt att klockan bara var typ 11 när vi checkade in på hotellet, men det gick så smidigt allt så från Arlanda till hotellet i Österrrike tog det allt som allt knappt 4 timmar!

Hans och jag åt lunch på en italiensk restaurang precis nedanför Salzburgerhof, hotellet där vi bor, tillsammans med Annika från Karlstad som är med på resan. Annika körde löpsträckan i mitt lag på Åre Extreme tidigare i juni om ni minns? Medan jag sen hade möte med våra guider från STS som håller ordning på oss här hela veckan tog Annika ett löppass och sedan möttes vi i spat på hotellet. Min kompis Caroline och hennes Jonathan flög från Skåne och kom en timme efter oss så vi körde social date i bubbelpoolen.

Efter Välkomstmöte med massa information så delade vi upp oss en sväng och Hans och jag gick till affären och handlade lite löparproviant. Middag äter vi alltid tillsammans på hotellet, en femrättersmeny varje kväll. Maten var otippat bra tycker jag och är väldigt nöjd med hur allt flutit på hittills!

Simon är vår guide den här veckan.

Vi är 30 personer i gruppen totalt.

Bad gastein

En liten aptitretare( biff tartar

Imorgon ska vi köra våra första gemensamma träningspass tillsammans: först 10-20 km löpning (man väljer sträcka själv) till byn Bad hoffgastein och sedan på eftermiddagen ska vi köra ett styrkepass för överkroppen. Vi har två träningspass per dag; ett upplevelsefokuserat ute i bergen och ett workshopinriktat på hotellets terrass. Det kommer att bli en superkul vecka med ett riktigt spännande och intressant gäng!