Lofsan

Träningspass på Ultimate performance i Uppsala

I lördags så var jag och min kollega Maja i Uppsala på den stora träningsanläggningen Ultimate Performance. Förutom tre stycken träningspass så föreläste jag också.
 
 Så här la vi upp träningen:
 
 
 Uppvärmning:
 3 grupper med 10 personer i varje grupp. Totalt 2 varv på dessa 3 övningar där utfallsgruppen styr arbetstiden för de andra övningarna.
 
 10 Utfallsrörlighet KLOCKA
 Kettlebellsvingar
 Aktivt häng/hängande benlyft
 
 Sen huvudblocket med 10 minuter per block. 10 personer på vardera ställe.
 
 3 block:
 Block 1: Knäböj med stång 5 repetitioner. 3 personer på varje ställning. Vila medan de andra kör knäböj. 20-40kg.
 
 Block 2: 3 och 3 med en person på varje övning. Klockan styr bytet.
 Släde 20 meter KLOCKA
 Snake rope
 Farmers walk med viktplatta på raka armar över huvudet
 
 Block 3: 10 burpees med medicinbollskast upp i luften KLOCKA
 Sumomarklyft med kettlebell
 Rodd i TRX
 
 Man växlar alltså mellan 3 övningar i 10 minuter innan man byter block förutom knäböj där man bara kör den övningen.
 
 Bonus:
 Final:
 2 minuter på varje:
 10 knäböj 10 armhävningar växelvis
 10 saxhopp 10 utfall växelvis
 10 gående planka 10 yogasitups växelvis
 Burpee med grodhopp framåt över golvet
 
 I passet ingår alla grundrörelser:
 Drag
 Höftfällning
 Gång
 Utfall
 Press
 Knäböj
 Rotation
 
 Om du var med på passet så blir det här en påminnelse om hur strukturen var. Om du inte var det så får du här inspiration till ett helkroppspass med massa olika redskap, det som var tanken med passet; att få prova på alla redskap som finns på Ultimate Performance i Uppsala.
 
 Happy workout!
 
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara beccis 16 maj, 2016 at 08:24

    Jag var med i lördags! Jag är hon i Nike-tröjan vid benböj-benböj-racken. Redigt med träningsvärk idag. Tack för ett bra pass!

    [Svara]

  • Svara Charlotte 16 maj, 2016 at 08:44

    Det var fantastiskt roligt! Tack så mycket för din tid!

    [Svara]

  • Svara Elin 16 maj, 2016 at 15:29

    Hej! Jag har fått världens allergichock denna våren 🙁 Tät, snuvig och hängig.. Har du något förslag på hur man ska träna då? Jag vill ju så gärna springa, köra tabatapass ute i solen och allt underbart som hör våren till.. Men hur och vad gör man när man istället blir helt tät och knappt kommer 1 km? Ha en fin dag!

    [Svara]

  • Svara Jenny 18 maj, 2016 at 07:35

    Hej
    Roligt pass! Körde delar av det på lunchen igår och bara den korta stunden kändes rejält.
    Jag vill försöka utveckla min löpning och springa längre (gärna fortare också, men det är inte prio) men känner att jag behöver utveckla min teknik och skulle vilja få in eller byta ett av mina pass mot ett teknikpass men vet inte hur jag ska lägga upp det för att få ut maximalt. Skulle inte du kunna skriva ett inlägg / spela in en film med upplägg för ett teknikpass?
    Tack för all inspiration och alla skratt du ger! Lycka till i Kina!
    Kram, Jenny

    [Svara]

  • Lämna kommentar