Lofsan

Träningsfilosofi

Sedan jag fick barn har jag helt slutat med tunga benövningar som benpress och tyngre varianter av benspark i maskin. Det beror dels på att jag tycker att jag tappar kontakten med bäckenbotten när jag pressar för tungt och för att jag upptäckt att det finns tusen andra benövningar som är mer effektiva för min benstyrka, både avseende muskelutveckling och balans. Mina två graviditeter har varit riktiga milstolpar i utvecklingen av min träningsfilosofi. Komplexa övningar med många muskelgrupper aktiverade, högintensiv konditionsträning och variation i det oändliga är min paroll.

Här är en kombination där jag tränar benstyrka, balans, coremuskulaturen och axlarna. Eftersom man blir trött i hållningsmuskulaturen av den första övningen lägger jag in en enklare axelövning som övning nummer två.

Hur ser er träningsfilosofi ut?

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Sophia 16 januari, 2012 at 14:46

    jag trodde jag hade en filosofi men jag tror jag måste ändra den. Jag har svårt att vara lagom åt ngt håll….

    [Svara]

  • Svara Sofy 16 januari, 2012 at 17:31

    Det här var intressant! Jag jobbar just nu för fullt på att återfå kontakten med bäckenbotten och träna styrkan – och så vill man ju reparera resten av kroppen också efter graviditet. Måste kika närmre på vilka övningar du gör i din egen träning!

    [Svara]

  • Lämna kommentar