Lofsan

Träningsdag

När jag är ledig från jobb på gymmet till exempel PT-kunder eller klasser så brukar jag fokusera på min egen träning. När jag har kört en hel arbetsdag så brukar jag nämligen ha svårt att ladda om mentalt. Den här helgen har varit mycket fokuserad på träning. Det är tredje veckan på raken som jag är nöjd med antalet pass per vecka, innehållet i dom och intensiteten. Jag jobbar hela tiden med min egen inställning till min träning och under hösten och vintern har jag haft det tufft med motivationen. Träningssug kommer sällan av sig själv, det får man skapa och hur man gör det på bästa sätt är väldigt individuellt. För mig funkar det allra bäst att boka in träningsdejter. Då får jag draghjälp fysiskt att komma i väg och draghjälp mentalt under passet.

I morse körde Hans och jag ett benpass på gymmet och ikväll bjöd Agnes på sällskap till ett riktigt ”lufsa med lofsan-pass” på 75 min runt Södermalm och Riddarfjärden. Tredje veckan med 5-6 kvalitetspass och snart bör jag vara i rullning att träningen går på automatik igen. Om inte annat så får jag boka fler träningsdejter! 🙂

Nu väntar en kortvecka med idrottslektioner ute i Saltsjöbaden, PT-kunder och ytterligare några lektioner innan vi åker på en Skånetripp över påsk. Det ryktas om snötäcke över Österlen, vi vill ju ha vår!


Benträning på morgonen. Typ 300 utfallssteg eller nåt..


Bra draghjälp till gymmet är Sixten som längtade till klätterborgen på Minisats.


Kvällens löpardejt!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Helena 24 mars, 2013 at 23:15

    Jag ställer gärna upp på en löpardate om du behöver :-). Kanske ett intervall- eller tempopass…. Fast du har ju syrran din att springa med. Sällskap är verkligen super!!
    Ha de gott
    /Helena V

    [Svara]

  • Svara Jo 25 mars, 2013 at 07:49

    Samma lika här, löpdate Lofsan och/el annan/andra sön kl.09, Riddarfjärden runt? Finns på funbeat för den som önskar komma i kontakt 🙂

    [Svara]

  • Svara Helena 25 mars, 2013 at 08:30

    Lite sugen på att köra med snake rope (efter att jag såg morgontv igår), funderar på att fixa ett eget hemma i trädgården :-). Har dock aldrig sett ett på nära håll. Har du ngt tips om längd, diameter/omkrets? Kan tänka mig att repen måste vara långa för att man ska få kraft?!
    /Helena V

    [Svara]

  • Svara Marie 25 mars, 2013 at 10:18

    Mycket av min motivation kommer från dig och bloggen! 🙂

    [Svara]

  • Svara ♥ Sojka ♥ 25 mars, 2013 at 10:27

    Födde andra barn för strax över en vecka sen och jag vill börja planera inför att komma igång med träningen igen. Vet att man ska vänta till efterkontrollen men är det något man kan börja med innan? Hur kommer man gång med magträningen? Och vart hittar jag information om det i din blogg? 🙂
    Kram Sojka!

    [Svara]

  • Svara ♥ Sojka ♥ 25 mars, 2013 at 12:38

    Hmm mitt namn blev visst inte länkat! 😉 Så nu ska det fungera att komma in till mig. Skulle vara glad om du kunde säga till när du svarat på min kommentar så jag inte missar? Efter förra graviditeten följde jag Olgas blogg men jag har tittat in till dig också då och då och jag har för mig jag läste någonstans att du hade bättre råd enligt dig? 😀

    [Svara]

  • Svara Sofie 25 mars, 2013 at 18:21

    Är rädd att ryktet om snö faktiskt stämmer rätt bra 🙁

    [Svara]

  • Svara Veronica 26 mars, 2013 at 07:01

    Hej! Hade jag läst detta innan jag fick barn så hade jag inte förstått vad du menat. För mig har träning varit ett rent nöje, något som jag främst gjort för att det är kul. Mitt råd till andra brukar vara att hitta en träningsform som man verkligen tycker är kul i stället för att tvinga sig till det man tycker man” borde”, vilket troligen leder till att man känner ett motstånd, lägger av eller blir periodare. Med två små småttingar är det inte lika lätt. Vidhåller att man bör träna det som är roligt för nu när jag får hålla tillgodo med det jag hinner (stressiga pass på gymet efter jobbet, trött löpning i mörkret när barnen somnat) då känns träningen plötsligt inte som ett nöje utan ett måste för atr orka jobb och föräldraskap. Då dalar motivationen och träningssuget. Men tänker att tiden snart kommer tillbaka då jag åter hinner träna det jag vill, och då även träningsglädjen. Tack för en inspirerande blogg!

    [Svara]

  • Lämna kommentar