Lofsan

Träningsdag med Ung Cancer

Under hela söndagen pågår det träningspass på Sportlife Östermalm där Bloggar om träning anordnar event. Jag startade hela dagen med ett crosstrainingpass för 60 personer.

Vi körde 6 stationer med 1 pulsövning och 1 styrkeövning på varje station. Övningar som burpees, utfall, thrusters, walking pushups på steplåda stod på agendan med sprint, sittande och liggande rotationer och grodhopp. Vi körde ett långt block på 24 min först med 1 min på varje övning, 4 min per station sedan ett kort block med 30 sek per övning, 2 min per station.

Genom att växla mellan styrkeövning och pulsträning och jobba med stora kontraster mellan olika typer av övningar så kan man effektivisera träningen och förskjuta tröskeln av hur jobbig träningen upplevs framåt. Såna här typer av pass kräver hög koncentration och stort fokus på korrekt utförande men är varierat och ger stora mentala utmaningar.

Jag är väldigt nöjd med min insats och passets struktur. Jag fick väldigt fin feedback från deltagarna och många var supernöjda och väldigt trötta. Många är vana att träna hårt men då kondition ELLER styrka, det kan bli chockartat med mina pass då. Men man orkar mer än vad man tror, alltid. 🙂


Katlin och Niki till höger jobbar tillsammans med min syster på samma kontor som Hans, jag visste inte att de anmält sig till passet så jag blev väldigt glad! Nikis kompis till vänster visste inte vad Niki dragit med henne på först men efteråt var hon glad.

Ni som bloggat om passet idag får gärna länka här och skicka bilder om ni vill!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Anneli 25 november, 2012 at 20:36

    Tack för ett tufft pass!!! Syns på Blogger boot camp i mars!!!
    Mitt mål är att orka mera då 😉

    http://lifeincerise.wordpress.com/2012/11/25/pulsbaserad-styrketraning/

    [Svara]

  • Svara 5 pass på 5 timmar för Ung Cancer | Linda 25 november, 2012 at 21:05

    […] Första passet var ”Good old”-Crosstraining med Lovisa. Jag som gått på hennes pass på SATS förut vet spykänslan som lätt uppstår en bit i passet tog det liiiite lugnare då det var 4 pass till som jag ville orka med under dagen. Läs mer om passets upplägg HÄR. […]

  • Svara Bella 25 november, 2012 at 22:29

    Underbart roligt pass! Tack!

    [Svara]

  • Svara Anna -Trend o träning 26 november, 2012 at 08:09

    Hej tjejen!

    Tack för ett grymt pass. Här har jag skrivit lite & lagt upp bilder: http://trendotraning.se/2012/11/25/tufft-valgorande-traning/

    Mailar även dem & kommer lägga upp ett par filmklipp på bloggen under dagen.

    Ha en fin dag!
    Kram

    [Svara]

  • Svara Madde! 26 november, 2012 at 15:08

    Tack för ett sjuuukt bra pass igår, dagens träningsvärk sitter som ett schmäck kan jag lova!
    Thumbs up och High five!=)

    http://madeleinbremer.com/?p=262

    [Svara]

  • Svara Crosstraining med Lovisa – 3 filmklipp | Trend o Träning 27 november, 2012 at 08:11

    […] svettas och ha kul efter Lovisa instruktioner och pepp. Läs mer om träningsupplägget (Lovisas egna ord) längre ner och här har du några klipp med tips på kombinationsövningar från passet (om du […]

  • Lämna kommentar