Lofsan

Träning under graviditet på Nyhetsmorgon vecka 30 och framåt

På söndagar under hösten sänder vi PT-skolan på Nyhetsmorgon med träning för gravida, PT-skolan som inslagsserie är inne på sitt tredje år nu och jag är superglad att inslagen är så uppskattade. Jag får massa mail varje vecka från TV-tittare och tillsammans med producenterna på TV4 gör jag mitt bästa för att skapa inspirerande inslag till tittarna.

Gravida reportern Maria Forsblom är nu gravid i vecka 32 och i klippet nedan ser ni hur ett träningsupplägg för graviditetsvecka 30 och framåt kan se ut. Det är totalt 6 övningar, man gör cirka 1 minut på varje övning (1 minut per sida på sidliggande aktivering) och vilar så länge mellan övningarna som man behöver. Är du träningsvan kör du totalt 3 varv med ett par minuter vila mellan varven men det kan lika gärna räcka med 2 varv. Det är bättre att träna ett par kortare pass i veckan nu än ett längre!

 

Skärmavbild 2015-10-11 kl. 21.40.16

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Camilla 11 oktober, 2015 at 22:34

    Hej
    Jag undrar lite hur du ser på mjölksyra och graviditet? Jag är inte gravid själv, men däremot instruktör och frågor kommer lite då och då. Har innan fått höra att man ska undvika mjölksyra.. Men efter att ha läst på en del själv så är ju mjölksyra en fråga om mängd. Laktet finns ju alltid där – frågan är i vilken mängd kontra syre. En chansning, förstår att det öser in frågor till dig:)

    [Svara]

  • Svara Gravidträningen och tredje trimestern | Lisa & livet från den ljusa sidan 25 oktober, 2015 at 21:31

    […] Passet ovanför på bilderna (skärmdumpade från TV4s klipp) körde jag idag (äntligen frisk från hostan!). Några bilder och film finns på min Instagram idag (livetfrandenljusasidan.se): 1. Knäböj med TRX 2. Rödd med TRX 3. Höftlyft TRX med benindrag 4. Armhävningar/bröströrlighet TRX 5. Liggande sido-magaktivering 6. Knäböj  – armhävning mot vägg […]

  • Lämna kommentar