Lofsan

Träning i påsk

Min träningsplanering under påskhelgen är inriktad på en hel del löpning. Senare i april väntar årets första tävling, en halvmara på Djurgården och även om distansen inte är någon utmaning längre så är farten det absolut. På lördag checkar vi in på Hotell Torekov som har ett fint gym så där kommer jag att komplettera löpträningen med styrka. När vi reser har jag alltid med ett par löparskor, träningstights och en tunn löparjacka. Då kan jag både löpträna när det passar bra i resten av familjens schema, till exempel genom att bli avsläppt ett par kilometer ifrån utflyktsmålet och springa sista biten eller tvärtom springa sista biten tillbaka till hotellet men det är också lätt att köra några övningar bara med kroppsvikten på hotellrummet.
 
 Jag passar alltid på att träna mer än vanligt under helger och semestrar eftersom jag har svårt att få till kvalitetspass i vardagen. Jag tror att det är utmaningen för många av oss som vill kombinera arbetsliv, familjeliv och egentid. På helgerna och semestern faller arbetslivet bort och då passar jag på att träna lite extra istället. Vi får alla använda de förutsättningar vi har, utifrån oss själva, för att skapa en hållbar livsstil som varken utgör en kamp eller ett tvång.
 
 


Merrell All Out Fuse fungerar både bra vid löpning och i gymmet, jag använder också dom tillsammans med människokläder ibland, men jag har inte så mycket fotsvett. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Ulrica Olsson 17 april, 2014 at 17:47

    [Svara]

  • Svara Hannah 17 april, 2014 at 18:09

    Härligt! Jag känner igen det där med att träna mer under ledigheten. Det är ju så skönt också! Ofta har man mer energi och tagg också, vilket gör det ännu härligare! 😀 Glad påsk!

    [Svara]

  • Svara Rund är också en form! 17 april, 2014 at 20:15

    Samma här. Alltid kul att kunna ”satsa” lite mer på träningen under lediga dagar. 🙂
    Ha en riktigt fin påsk!

    [Svara]

  • Svara Emma 18 april, 2014 at 03:44

    Har du tid så kan jag varmt rekommendera en löptur från Mölle hamn, havssidan mot Ransvik, följ markerad stig genom kohagarna, upp till fyren och beroende på tillgänglig tid fortsätta på markerade stigar runt golfbanan och ner till Grand alt. korta av rundan och ta bilvägen ner till Grand.

    En underbar runda med fantastisk utsikt som erbjuder varierad och utmanande terränglöpning! Löpning när den är som bäst!

    Önskar glad påsk!
    Emma

    [Svara]

  • Svara VL 18 april, 2014 at 11:21

    aldrig något vilande och relax?

    [Svara]

  • Lämna kommentar