Lofsan

Träning för gravida på Nyhetsmorgon

Under hösten så kommer ni att få följa gravida reportern Maria Forsblom på TV4. I gårdagens första avsnitt av serien pratar Maria om hur hon mår, varför det är viktigt för henne att fortsätta träna under graviditeten och så får ni inspiration till ett träningspass som passar fram till graviditetsvecka 27 cirka.

Övningarna i det första passet är:

Aktiveringsövning 3*20 repetitioner:

Höftfällning med pinne

Huvudblock 20 repetitioner av varje, 3 varv:

Knäböj med axelpress

Raka marklyft med hantelrodd

Höftlyft med tricepspress med hantlar

Fyrstående rodd med bensträckning

Aktiveringsövning 3 omgångar á 10*5 sekunder:

Fyrstående grundaktivering

Konditionsfinal 3*12 repetitioner:

Burpees utan hopp

Lycka till!

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Emma 7 september, 2015 at 22:25

    Hej!

    Kommer ni bara tipsa om träning för dem som är lika långt gånget som Maria? Vi som har gått längre då? 🙂 Det blir svårare att veta vad man kan/får/bör göra. Är i v 35 och vill gärna träna på fram tills det är dags…

    [Svara]

  • Svara Jessica 19 september, 2015 at 08:54

    Hej! Väntar med spänning på din bok som ska Hanna i brevlåda. Inom kort. Vill använda den direkt så klart så undra vilka redskap ska man ha hemma? På gymmet finns inte plats för en säl i v 24 på golvet så tänkte köpa hem det jag behöver och jobba med dina övningar hemma. Vad behöver jag? Ser ditt klipp på TV4 så hantlar, pinne och en matta i alla fall. Hur tunga ska ha hantlarna vara? Man ska väl inte ta i så man spricker antar jag? Mvh Jessica

    [Svara]

  • Svara ATT TRÄNA SOM GRAVID - annikalarsen.se 25 maj, 2016 at 09:21

    […] körde jag ett pass från lofsans gravidträning som hon visade på Nyhetsmorgon i höstas. Hon gjorde eller kanske fortfarande gör va? En hel serie med avsnitt om gravidträning […]

  • Lämna kommentar