Lofsan

Träning

Idag var Hans och jag på Sats Regeringsgatan och tränade i deras crossfitbox. Jag satte ihop fyra övningspar som vi körde två varv på, 45 sek arbete 15 sek vila och sedan upprepade vi allt en gång till fast med 30 sek arbete.

Toes to rings
Boxjump

Chins
Burpees

Thrusters med kettlebell
Wallclimbers

Pullups
Knäindrag i handstående med fötterna i låga ringar

Första varvet tar ca 16 min men vilade 2 min mellan varje 4 minutare som ett övningspar bildar. Andra varvet blir betydligt kortare och där körde vi alla övningspar två varv och allting på raken.

Jag missade boxen på sista omgången hopp och slog i skenbenet. Den smärtan… Och wallclimbers är min favorithatövning, galet tung mitt i ett pass men riktigt bra, även i hemmaträningssammanhang. Googla om du inte vet hur övningarna ser ut.

Om man vill leka lite extra så finns det en stege uppe i taket på gymmet på Regeringsgatan där man kan köra armgång. Bra för er som ska söka till Gladiatorerna nästa år. 😉

[videofyme id=”747424″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Clara 7 januari, 2013 at 20:01

    Vad roligt! Avis blir jag! Nästa gång hakar jag på. Kram!

    [Svara]

  • Svara Erica 7 januari, 2013 at 20:10

    Lovisa! Hittade din blogg för ett tag sedan och det är jag himla glad för 🙂 Du är en inspirerande powerkvinna! Vilken förebild! Du är såå duktig och verkar vara en genuint fin person.

    Får en energiboost varje dag jag tittar in här och jag lär mig så mycket. Dina videobloggar är fantastiska och har upplöst min idétorka när det kommer till nya övningar.

    Tack för allt och god fortsättning på det nya året!
    Kramis!

    [Svara]

  • Svara Annah 7 januari, 2013 at 20:49

    Låter som ett grymt jobbigt pass nu när jag googlat lite 😉

    [Svara]

  • Svara Sara 7 januari, 2013 at 21:32

    Shit va stark du är kvinna!!! 🙂

    [Svara]

  • Svara Jennie 7 januari, 2013 at 23:47

    Hej! Jag har alldeles nyligen hittat din blogg och gillar den verkligen! 😀 Älskar alla videor du lägger upp och konkreta tips på övningar! Körde magövningen mha en stav att hälla sträckt i händerna och trä en över benen osv.. Andra dagen med träningsvärk efter den nu, haha!

    Jag har en fråga! Eller flera, men alla utom den första är följdfrågor.
    Hur lång tid brukar dina träningspass på gymmet ta?

    Hur fördelar du uppvärmning/styrka/nedvarvning? Är det bra att variera, finns en minimigräns för vad som behövs för att träningen ska bli effektiv, finns någon övre gräns där kroppen bara bryts ned om en fortsätter..?

    Vi syns åter, du åkte direkt in på som bokmärke på dagliga-läsnings-listan! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar