Lofsan

Träna på boll

I morse fick jag sällsynt träningssällskap, annars kör jag själv i luckor mellan kunder och klasser. Min syster Agnes gjorde mig sällskap på ett grymt överkroppspass som gjorde att jag knappt orkade lyfta armarna sen. Det är roligt att träna tillsammans och jag får vara lika strukturerad som med mina kunder. När jag tränar själv kör jag ganska ostrukturerat just nu, det blir så när jag har många gruppträningsklasser som tar energi.


Vi körde bland annat en kombination av bicepscurl och axelpress stående på boll. Fullt fokus!

När man inte orkar köra med press längre så kan man fortsätta köra en bicepscurl i taget. Eller så kör man övningen nedan bara som den är.

Oavsett vilket så är balansmoment grymt för att aktivera coren, precis som en planka är. Men det bygger på att balansen ligger uppe i naveln och inte i knäleden och att man lyckas hålla en stolt och rak hållning i bröstkorgen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Therese 28 februari, 2012 at 20:34

    Eftersom jag vet att du vet, så frågar jag igen:) Är det 1% eller 10% kesella du äter?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    1%! 🙂

    [Svara]

  • Svara Uppochhoppa 28 februari, 2012 at 21:35

    Bra tips på övningar! Jag tänker att jag antagligen borde börja på en Bosu ( en halv boll med en hård sida) för att få till den där övnngen, ser riktigt tufft ut att kunna!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Ja, det tror jag är lagom för dig just nu.

    [Svara]

  • Svara Aniika 29 februari, 2012 at 08:40

    Tack för bra tips. Du inspirerar, och hamnar såklart på min lista över ”favoritbloggerskor”: http://yesterdayyousaidtomorrow-aniika.blogspot.com/2012/02/mina-favoritbloggar.html

    Ha en bra vecka!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Åh tack!!

    [Svara]

  • Lämna kommentar