Lofsan

Train low Compete high


Jag kallar det för projicering. Intala dig själv!
 
 Årets mentalt och fysiskt äckligaste pass: 4*1000 meter med 2 minuter vila, innan frukost, det kallas för Train low – Compete high.
 
 Löpträning utan tillgängligt socker i kroppen gör på sikt kroppen bättre på att använda fett som energikälla vid tuffare träning och tävling. Det bör inte genomföras samtidigt som man vill bygga muskler utan är ett fokuspass för prestationsinriktad löpträning. Ett sånt här pass är så långt ifrån prestation eller stark känsla i kroppen som jag kan komma men jag ser det som ett jobb ska göras. Lönen kommer sen när jag springer marathon. Ett steg från att ge upp hela tiden men ändå fortsätter benen framåt.
 
 Den snabbaste intervallen lyckades jag få ner till 4:20 men det blev stor skillnad mellan intervallerna. Det är min utmaning.
 
 Nu ska jag hoppa in i en taxi och åka till Nyhetsmorgon för att prata om Steffo och Jennys träning i sommar!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Erika 21 augusti, 2014 at 10:18

    Smart träning inför ett maraton! Fast kul låter det däremot inte 😉

    [Svara]

  • Svara SpringSara 21 augusti, 2014 at 10:43

    Intervaller innan frukost är tufft, var ett tag sedan jag gjorde det. Får bli lite i vår innan min mara… 🙂

    [Svara]

  • Svara mari 21 augusti, 2014 at 11:23

    Innan frukost? bra jobbat =) Annars gillar jag de där intervallerna =)

    [Svara]

  • Lämna kommentar