Lofsan

Torsdag – treatday

Jag har ju tidigare skrivit och videobloggat om hur man använder ordet UNNA SIG och det motsträviga i att använda sig av det när det handlar om rätt kassa saker. Jag har själv varit där men har de senaste åren jobbat mycket med att utveckla min förmåga att eftersträva balans. Det är väldigt svårt tycker jag och jag behöver hela tiden underhålla mina ”konton” så att utgifter och inkomster ligger bra till. När man jobbar mycket och med sånt som man älskar så är det lätt att gasa på men det håller inte i långa loppet.

Idag har jag haft flera grymma möten runtom på stan men däremellan var jag och fixade naglarna på Odenplans skönhetscenter, åt lunch med Hans och nu ikväll körde jag först boxning och sen var jag på en helt fantastisk massage. För mig som jobbar 11-12 timmar per dag 6 dagar i veckan så blir det verkligen att UNNA SIG. 🙂


Vi träffade vår ekonomifirma i morse och passade på att förbereda oss på fina Fine Food i Hammarby Sjöstad innan. Hallonjuice FTW!


Kvällens kampsport var första kampsportpasset sedan i våras för mig. Nu ska jag gå varje torsdag som det fungerar med logistiken hemma. Jag invigde mina nya Merrell.


Agnes var grym ikväll. Stark!


Vi körde boxning mot mits där den ena personen står i planka och håller mitsen och den andra ligger på mage med bröstet lyft från golvet och kör snabba slag. Döden för axlarna!

Imorgon ska jag äntligen röntga min fot som krånglat sen i juli. Jag har inte skrivit så mycket om det men det stör mig verkligen så mycket att inte kunna springa. Jag är van vid att min kropp fungerar och håller för allt så det är verkligen en mental utmaning att kunna hantera lite vägbulor som en öm fot. Håll tummarna för mig imorgon!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Cattis 6 september, 2013 at 07:49

    Hur tränar du kondition när du inte kan springa? Jag är själv i samma sits med en baksida lår som krånglar. Härlig ny layout!

    [Svara]

  • Svara Kristin 6 september, 2013 at 08:43

    Hej Lofsan!

    Jag fick precis konstaterat min andra stressfraktur i mellanfoten för i år. Skulle ha sprungit Stockholm Halvmarathon nästa helg så det känns väldigt bittert. Skriv gärna mer om din skada, hur du tränar alternativt och hur du tänker/tränar för att inte bli skadad.

    [Svara]

  • Svara fitnesscoachen 6 september, 2013 at 12:05

    Kom fotproblemet efter Sthlm marathon? Kanske blev det lite för tufft att springa så långt utan att ha tränat så mycket långdistanslöpning?Hoppas iaf det snart går över!

    Trevlig helg på dig!

    [Svara]

  • Svara Helena 6 september, 2013 at 14:05

    Det där boxpasset (med den där övningen) lät superjobbig och kul! Jag älskar boxträning!!! Tyvärr blir det inte så ofta…..
    Hoppas att du fick ngt besked av läkaren ang foten, eller det kanske dröjer lite….?
    /Helena V

    [Svara]

  • Lämna kommentar