Lofsan

Thaiboxning och träningsresor

För massa år sedan så körde jag massor av boxning, både som deltagare på pass på sats och så höll jag egna pass som instruktör. När jag blev gravid 2008 så slutade jag med träningsformen, 2009 och 2010 var jag gravid typ jämt och sedan var jag postgravid 2011. Åren efter att jag varit gravid så satsade jag jättemycket på styrketräningen och löpningen tillsammans med att bli stark i bäckenbotten. Även om jag sporadiskt körde lite boxning här och där så hade jag ingen struktur. Men i våras när jag anordnade min första egna träningsresa till Thailand så körde vi 4 träningspass på thaiboxningsklubb och sedan dess är jag fast. Nu tränar jag med en kille som heter Rickard Nordstrand på Kamsportstadion, i november så ska jag åka till Thailand igen en hel månad och sedan ska Rickard och jag till Thailand igen tillsammans med Topphälsa i mars och köra thaiboxning så jag har supermycket motivation.

Träningsresan till Thailand i november är fullbokad men det finns platser kvar på Topphälsas resa i mars och förhoppningsvis så kan jag göra ytterligare en resa med en grupp senare våren 2017.

Om du vill läsa mer om träningsresan med Topphälsa finns det info HÄR

Om du vill kolla på schemat för Kampsportstadion finns det info HÄR.

Om du vill följa med på träningsresa utan boxning men med massa annan träning så jobbar jag med Springtime i oktober på Mallorca. Läs mer HÄR.

Det känns så himla roligt att ha en nystart med en nygammal träningsform, framförallt för att jag snabbt märker stora framsteg men också för att det är något helt nytt. Jag vet att jag inte kommer att kunna upprätthålla styrketräningen fullt ut eller att jag kommer vara lika uthållig i löpningen som tidigare men det gör mig ingenting. Jag ska springa Stockholm Halvmaraton, Tjejmilen och Topploppet i höst och det får vara med träningsglädje framför prestation i år. 🙂

IMG_1055 IMG_1104 IMG_1284 IMG_1318

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

Lämna kommentar