Lofsan

Tema löpning

Idag blir det löptema för mig hela dagen. Först har jag lektioner med mina gymnasieelever ute i Nacka sen ska jag köra ett backträningspass i Tanto. I eftermiddag ska vi filma nya avsnitt till min PT-skola på TV4 Nyhetsmorgon. På söndag kommer vi att fokusera på löpning, vi kommer att prata om olika typer av löppass, hur man ska äta när man löptränar eller ska springa ett lopp och hur man förbereder sig mentalt inför löputmaningar som tuffare träningspass eller lopp.

Kom gärna med era egna bästa tips så kan jag ta upp det i TV4 på söndag. 🙂


Nu är det bara en knapp månad kvar till jag får springa på Manhattan igen!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Eva 24 april, 2013 at 11:34

    Åå vad spännande med löptema!

    Jag funderar över skor, jag har ett par löpskor som är två år gamla. Får hela tiden höra hemmifrån att jag inte behöver ha fler (eller nya).När behöver man byta skor egentligen? Och så undrar jag om det är smart att ha ett par speciella skor när man springer i skogen på upptrampade stigar så man inte har samma skor som vid asfaltslöpningen.

    ”Räcker” det att springa två ggr/v om man vill bli bättre, och hur ska man lägga upp de passen då om man satsar på ett millopp? I dagsläget har jag hittat en balans i styrketräning två ggr/v och ett intervall pass och ett enmilspass i veckan.

    Tack för en inspirerande blogg!

    [Svara]

  • Svara Carina 24 april, 2013 at 13:41

    Älskar löpning! Brukar ha delmål vid långa löppass när jag springer själv, tex om 20 min får jag ta några russin eller dricka 🙂 eller planera en runda där det finns något roligt att titta på och om det är en tråkig runda lyssnar jag på bra musik som peppar mig. Det bästa är att fixa sällskap då bangar man inte ur och det blir roligare.

    [Svara]

  • Svara Ulrica 24 april, 2013 at 13:52

    Tack för en otroligt bra blogg, du är grym. Har följt dig sedan jag såg inspelningarna från Gladiatorerna i Karlstad. Jag är mycket dålig på att gå in och lämna kommentarer, liksom bara läser.
    Men bara måste berömma dig, ditt upplägg,bloggen och säkert är du en otroligt bra PT också.
    Läser och ser allt du gör, tack än en gång för din inspiration, Team löpning är intressant.

    [Svara]

  • Svara Mikaela 24 april, 2013 at 16:50

    Hej!
    Vart har du köpt dom där supersnygga byxorna?

    [Svara]

  • Svara Spring! Annika 24 april, 2013 at 17:41

    Springa aldrig tävling i nya strumpor eller sport-bh. Jag brukar tävla i använda strumpor och bh. Inget skav eller så med välkända sömmar. Och dofter. Haha.

    [Svara]

  • Svara Marie H 24 april, 2013 at 20:23

    Hej!
    Kan du ta upp hur man på lägger upp o måste tänka på när man vill komma igång med löpning. när man fått ont av, att sprungit för mkt på löpband. Har fått ett par ”kilar” i skon under sulan av en sjukgymnast, för att mina knän ska ”lutas” ut. Kan jag när ja inte inte känt av ömheten, börja springa? Aldrig förut haft problem med knän. Kan du ta upp detta i TV4. Min sjukgymnast sa att mina knän dras automatiskt inåt, när jag böjer/springer mm. Överansträngt?

    [Svara]

  • Svara Sara 6 maj, 2013 at 09:16

    Hej!
    Tyckte inslaget om löpning på Nyhetsmorgon var toppen.
    Kan jag hitta det inslaget nånstans på nätet? Eller finns det nedskrivet nånstans?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Det finns på TV4 play och här i bloggen.

    [Svara]

  • Lämna kommentar