Lofsan, Träning

Tankar om tuff träning

Ikväll dubblar jag klasser och kör först en Crosstraining i Sickla och sen ett vick på Sats i Globen.

Gänget i Sickla tyckte att kvällens upplägg var det jobbigaste träningspasset de någonsin kört, det tar jag som smicker. 🙂 Jag kan dock vara lite nervös över att deltagarna på klasser som jag vickar på tycker att jag kör för hårt, i alla fall jämfört med vad de är vana vid. Fast hellre att jag är för tuff än för mesig. Och hellre för trött än otillfredsställd fysiskt efter passet. Jag har höga tankar om människor och deras prestationsnivå. Det finns alltid mer att ge, det gäller bara att kunna locka fram det med hjälp av roliga övningar, tydliga tidsintervalll och massa pepp från instruktörens sida.


Mot gymmet! Jag älskar min fleecetröja i Polartec från Bergans of Norway, den får följa med till Åre nästa vecka!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara jennyn 1 mars, 2012 at 19:13

    Ooo jag längtar till söndag! Men det va tur att jag lyssnade på kroppen o INTE kom på passet idag:)!

    [Svara]

  • Svara C 1 mars, 2012 at 20:27

    Får helt enkelt flytta till stockholm… Du verkar vara en grym instruktör! En sådan som alla borde få ha i sitt träningsliv! Keep up the good work! 🙂

    [Svara]

  • Svara Sandra 1 mars, 2012 at 21:51

    Hej Lovisa.
    Vet inte om du sett mitt meddelande på FB och mailet?? Skulle som sagt gärna vilja anlita dig! Svara gärna så jag vet!:-)
    MvH Sandra

    [Svara]

  • Svara Uppochhoppa 1 mars, 2012 at 21:58

    Ser mysigf ut den där tröjan, har en liknande grå från marmot som jag gillar massor. Tuff träning är bra, man kan oftast pressa sig långt mer än vad man tror, när man får rätt hjälp att ta sig förbi sina gränser!

    [Svara]

  • Svara Cecilia 1 mars, 2012 at 22:04

    Vad du peppar och ger energi! Underbart!
    Nu till min frågeställning, jag har tränat hårt i ganska många månader och mår så bra! Resultaten kommer både invändigt och utvändigt. Nu är jag sjuk och det känns som allt bara rasar samman! Har inte tränat sedan i måndags och det känns helt värdelöst! Nu är jag feberfri men har ont i halsen. Kan jag träna med halsont?? Skulle bli så tacksam om du tog upp detta! Tack för din blogg!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Tvärtom kan några dagars vila vara bra för din kropp om du tränat regelbundet innan. Njut av att ha tid till annat och stressa inte upp dig över missade träningspass. Tvärtom tror jag att du kommer vara starkare än innan när du väl sätter igång. Träna inte med halsont !

    [Svara]

  • Svara Cecilia 2 mars, 2012 at 08:32

    Men åh, vad gullig och snäll du är som svarar!!!
    Jag har aldrig sett det så, att jag skulle kunna njuta av det här tillståndet!
    Men, jag lovar att jag ska försöka!
    Ha en härlig helg och tack igen för din blogg!!!
    Du har hjälpt mig ta min träning till en ny nivå!

    [Svara]

  • Svara SuperSHEro 3 mars, 2012 at 10:22

    Jag tycker också att ska man köra så ska det köras ordentligt. Måste däremot lära mig ”förstå” att hårt för mig är alldeles hårt för en annan och kanske till och med mesigt för den tredje. 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar