Lofsan

Styrketräningspass från Palma

Jag vet att det är väldigt uppskattat när jag bjuder på träningspass som jag gör tillsammans med mina grupper. Idag filmade jag inte styrketräningspasset med det här goa gänget men jag vill ändå dela med mig av passet i skrift för det är ett bra pass med kroppsviktsövningar, fokus på en hel del enbensövningar som många behöver lägga mer krut på och bra struktur oavsett om man kör hemma i vardagsrummet eller på en strand på Mallorca.
 
 

 
 Alla övningar går att googla men fråga här också om du undrar något!
 
 Palma styrketräning
 
 Uppvärmning Rörlighet:
 
 2 varv av:
 10*10 sekunder Huksittande
 10 knäböj
 10 upphopp
 
 Huvudblock Styrka:
 
 5 stationer med 6*30 sekunder på varje station växelvis höger/vänster eller två olika övningar, ingen vila inom dessa 3 minuter men vila 1 minut mellan stationerna:
 
 1. Enbenshöftlyft höger/vänster
 2. Burpee med varannan ner på rygg och mage/pumpa i sumoknäböj
 3. Armhävning ner till liggande/ryggresning med tumme uppåt
 4. Draken eller enbensmarklyft med hopp i sträckt läge höger/vänster
 5. Korsande utfall höger/vänster
 
 Finalblock:
 
 8*30 sekunder (15 sekunder vila) valfri rejäl bålövning

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara stina 27 oktober, 2016 at 20:19

    Hej Lovisa! Lyssnade på ert avsnitt av träningspodden om snyggträning. Jag har lätt att reagera på träning och därmed bygger muskler snabbt med grova lår, rumpa, armar, mage etc. Känner dock att jag inte vill bygga en ”grov” kropp utan mer en slank och atletisk. Jag älskar att träna och då mest styrke och-explosiv träning vilket blir lite knivigt. Detta gör att jag tappar motivationen till att träna eftersom jag känner mig mindre bekväm i min tränade kropp än min otränade. Har du något tips på hur man kan träna för att inte bygga så grova muskler och vad gör jag för eventuella fel? kram Stina

    [Svara]

  • Lämna kommentar