Lofsan

Stockholmsdetox

Vi startar vår dag med en utrensning av Stockholmavgaser och jobbstress genom ett tidigt löppass över Österlenska åkrar. Jag tränar sällan före frukost men när det väl sker är det inte för att förbränna mer eller liknande för det gör man inte utan för att det är bäst av praktiska skäl. Mina pass före frukost är korta och inte så intensiva för att minska slitaget på kroppen. Det är framförallt den mentala kicken att ha träningen gjord och att det är en bra start på dagen för mig som jag gillar.

Morgonens pass blev 10 min joggning, 10* (30sek löpning/30 sek joggning/30 sek gång) och avslutningsvis 10 min joggning igen. Totalt 35 min träning på en lagom nivå.

Nu är vi Stockholmsdetoxade och ska ta oss an Österlen!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Charlotta 28 mars, 2013 at 09:41

    Jag önskar dig och din familj en skön påskhelg! Och så vill jag passa på att tacka (tror knappt att jag kommenterat förut) för all härligt inspiration du ger. Förra året var the year of the Soffpotatis. Men i år är det the year of the Hurtbulle. Jag har hämtat massor av övningar och upplägg från din blogg och videoklipp och känner nu att jag är på god väg. I slutet av juni är målet att jag ska vara i min bästa form hittills på denna sida om sekelskiftet! 40 år och två barn är inget hinder 🙂

    Ha det bra önskar Charlotta

    [Svara]

  • Svara Rund är också en form! 28 mars, 2013 at 09:56

    Ja, det lät alldeles lagom. 🙂 Jag är inte heller någon morgonjoggare..

    [Svara]

  • Svara Bokälskande mamman 28 mars, 2013 at 11:37

    Ser härligt ut! Ser fram emot att kunna springa igen till sommaren, att springa längs kajen i solnedgången, det är min målbild efter min knäoperation!

    Vi gör tvärtom er, och åker till Stockholm för att tanka lite Stockholms energi och lite familj!
    Ha så skönt i Österlen!

    Glad påsk!

    [Svara]

  • Svara Marie 28 mars, 2013 at 13:19

    Hej.
    Vilket tempo rekommenderar du att man ligger på i själva intervallen.
    10*30s.

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Så snabbt man kan utan att tappa farten sista 10 sekunderna plus att alla 10 omgångarna ska vara lika snabba.

    [Svara]

  • Svara Sandra- BF 3/8 28 mars, 2013 at 16:20

    Var med i tävlingen på min blogg, där du kan vinna superfina namnappar till dina super söta söner, där du kan gravera in namnen på napparna, du väljer helt själv hur de ska se ut! 🙂 Lycka till!

    [Svara]

  • Svara Junitjej 29 mars, 2013 at 08:57

    Någon gång vill jag tycka om att springa. Hur lär man sig att löpa på rätt sätt?

    [Svara]

  • Svara jessica 1 april, 2013 at 12:22

    Åh du är i mina hemtrakter! Hälsa min mamma om ni gör en konstrunda o dimper in hos henne.
    KRAM
    J

    [Svara]

  • Lämna kommentar