Lofsan

Starkare framsida

De allra flesta människor behöver stärka baksidan av kroppen mer än framsidan. Om du har ett kontorsjobb eller bär mycket framför kroppen behöver man ge musklerna på ryggen och baksidan mycket träning, både för att förebygga smärta och få en bra hållning.

Men om man redan har en bra balans mellan baksida och framsida av kroppen kan man köra rätt tung styrka för bröst, axlar och biceps utan att riskera att få en framåtroterad hållning.

Här är tre övningar just för de musklerna. Vikt 1 är riktigt tung, jag kör med 16 kg, vikt 2 är lättare, jag kör med 8 kg, vikt 3 är lite tyngre igen, jag kör med 10 kg tror jag.

[videofyme id=”739061″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Johanna 6 januari, 2013 at 21:26

    Hej Lofsan,
    Du ær en helt otroligt inspirerande person och jag ælskar att gå in på din blogg och læsa vad du har skrivit sedan sist. Jag har en liten fråga som jag hoppas du kan hjælpa mig med. Jag ska genomføra en mini-triathlon om 6 månader men då jag ær mamma till en 2-åring, jobbar ca 50 tim i veckan och har en del resor i jobbet så kræver det att jag trænar på lite udda tider. Jag planerar till exempel att springa backintervall imorgon kl 05 vilket i sig inte ær något problem men jag ville høra vad du tycker man ska æta, om man øverhuvudtaget ska æta, innan ett så tidigt och hårt pass? Jag tænkte att jag skulle ta en banan och ett glas vatten så att jag har en smula energi i kroppen men ær det bættre att låta bli? Eller ska jag helt enkelt låta bli att træna så hårt så tidigt på morgonen och spara intervaller till de dagar jag kan træna på kvællarna?
    Hoppas du kan hjælpa mig och tack før all inspiration – du ær grym!

    [Svara]

  • Svara Cina 6 januari, 2013 at 21:45

    Håller med tidigare talare om att du är en otrolig inspirationskälla 🙂
    Dina hemövningar har gett resultat för mig och det är jag tacksam för.
    En annan fråga, vi ska till London snart och jag vet att du varit där otaliga ggr. Skulle du inte framöver kunna skriva ett inlägg om vilka ställen som är värt att besöka med barn och lite shoppingtips, hotelltips mm. Bara ett önskeinlägg 🙂

    [Svara]

  • Svara Hanna Andersson 6 januari, 2013 at 23:36

    Hej Lovisa!
    Tack för världens bästa blogg! gillar dig väldigt mkt, inte bara för att du är så duktig professionellt sett utan också för att du verkar vara en bra person med rätt inställning. inspo! Jag har en fråga angående ditt eget upplägg på träningen. Har du något fast schema som du kör eller blir det bara som du känner för just den dagen? Det jag undrar mer specifikt är om du kör tunga styrkepass emellanåt, tabata ibland, lättare vikter ibland osv? Eller har du specifika veckopass som du följer med en vecka tung, en vecka tabata osv? Jag försöker själv variera mig då mitt främsta mål är att bli och känna mig jämnt stark över hela kroppen, tränar med egen vikt, lätta vikter, tyngre vikter + att jag spelar fotboll. Hade varit inspirerande att få reda på ditt upplägg (om sådant finns) och resonemanget bakom det! har du redan skrivit om det kan du ju bara skicka en länk till inlägget kanske om du har tid..
    Lycka till med allt och heja heja dig i gladiatorerna! ( om en vecka flyttar jag till sthlm och skulle valt rosa skrot om det funnits på mer än ett ställe…)
    kram Hanna

    [Svara]

  • Lämna kommentar