Lofsan

Spellista till halvmarathon

Imorgon springer jag min andra halvmara, 21 km, på tävling. Min första halvmara sprang jag 2012, Stockholm Halvmarathon, det var ett av mitt livs bästa tävlingsupplevelser. Den halvmara jag springer imorgon arrangeras av Woman´s Health och går två varv runt Djurgården bland annat. Banan är långt ifrån en favorit, jag är inte lika kär i Djurgården som många andra Stockholmare men distansen är en ny kärlek. Jag har en noggrann strategi för loppet med farthållning för att nå en tid på 1.40 men egentligen är morgondagens lopp bara en formcheck inför andra tävlingar senare i år. Distansen är inga problem, det är farten som är spännande. Jag är mer mån om att leta rätt fart än hög fart. Att jag kan springa fort är ingen hemlighet, att jag ska springa jämnare, DET är utmaningen 2014.

HÄR är den spellista i spotify som jag förberett till loppet. Jag kör den på Shuffle för att öka spänningsmomentet.

994A424B-65F6-42B1-AB59-ACA71CE698E5248

Från Stockholm halvmarathon 2012. Jag hade sprungit mycket och kände mig i bra form, jag sprang på 1.42,54. Jag vägde mycket mindre hösten 2012 än vad jag gör nu, det syns framförallt på muskelmassan på lår och rumpa men jag har också lite mer fett på kroppen nu. Jag mår mycket bättre nu och känner mig betydligt starkare.  

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Camilla 25 april, 2014 at 21:09

    tack för att du delat med dig av listan och lycka till i morgon!

    [Svara]

  • Svara SpringSara 25 april, 2014 at 21:12

    Stort lycka till! Är ensam med barnen imorgon, så jag får nog heja från lekparken istället 🙂 Kan man följa på webben eller sms? Startnr?

    [Svara]

  • Svara Tess 25 april, 2014 at 22:18

    Kör hårt imorgon! Jag hejar på dig

    [Svara]

  • Svara Emma 25 april, 2014 at 23:09

    Tack för listan, och stort lycka till imon!
    En fråga angående ditt matinlägg; jag har
    väldigt svårt för att äta bara några godisar eller bara några chips, det är allt eller inget jag kör – inget socker/snacks i några veckor sen vräker jag på tills jag nästan spyr under en dag. Tror du det är olika för olika personer hur lätt eller svårt man har för att behärska sig? Eller handlar det inte om att va dålig på att behärska sig utan vissa är mer känsliga för sockerrus vilket gör det svårt att hantera? Går det att träna på? Ändra beteende liksom? Eller ska man som jag bara acceptera att man har svårt för det och aldrig äta socker?

    [Svara]

  • Svara Joanna 25 april, 2014 at 23:26

    Lycka till!

    [Svara]

  • Svara Malin 26 april, 2014 at 06:59

    Lycka till! Du är en stor inspirationskälla!

    [Svara]

  • Svara Susanna 26 april, 2014 at 10:16

    Ååå så spännande! Kommer hejja på distans imorgon! Kör så det ryker!

    [Svara]

  • Svara Clara Edvinsson 26 april, 2014 at 20:23

    Hej Lovisa! Superbra sprunget idag. Jag tänkte bara undra om du kunde ge något exempel på bra övningar när det gäller cykelmusklerna. Du ska ju köra Åre extreme framåt i år och jag ska köra Vätternrundan men eftersom jag är på resande fot väldigt mycket har jag sällan tillgång till en cykel. Så då tänkte jag bara undra om du kunde ge något tips. Tack för en jättebra/inspirerande blogg, du är superduktig!

    [Svara]

  • Svara Maria 27 april, 2014 at 08:59

    Hej Lovisa.Tack för att du e så kunning,även för mig som e 50 år.Har spelat fotboll i 25 år.Numera tränar jag spinning och 2ggr i gymmet per vecka.skulle vara så tacksam,om jag kunde få tips på hur jag tajtar till kroppen….kan max träna 3-4ggr i veckan.Hur många övningar på varje muskel del behöver man göra?
    Tacksam för din hjälp.Maria

    [Svara]

  • Lämna kommentar