Lofsan

Sommarchallenge!

Över sommaren kan det vara svårt att bibehålla träningsmotivationen när det inte är lika vardagliga rutiner och man är ute och reser eller har semester.

Mitt tips för att skapa och bibehålla motivation och träningsglädje är att dra i gång en challenge över sommaren. Titta på vilka förutsättningar du har beroende på vart du befinner dig, hur mycket du ska resa, jobba och så vidare. En löpsträcka ute på landet, ett chinsräcke, armhävningar, cykelrundan; hitta på något som du tycker är roligt och fokusera på det.

Testa dig regelbundet så att du ser att din träning ger resultat och utmana resten av familjen, släkten eller vännerna så sporrar ni varandra.

Hans och jag ska springa mycket i sommar, ett perfekt sätt att konditionsträna på när vi är ute och reser. Vi har våra tider på 400 meter som referensrunda. Det ska bli kul att se förbättringen månad för månad. Jag springer 4 stycken på 1,19 nu. I höst vill jag komma ner på 1,15. Hans sprang avstannande på 1,06 idag.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Kitty 20 maj, 2013 at 16:37

    Härligt!
    Jag kommer också springa mycket i sommar, är anmäld till några lopp. Kör även ett hemmaträningsprogram som heter Insanity, hört talas om det?? Grymt bra! Även bra för löptränare. Brukar köra utomhus när det är fint väder! =)

    Må så gott!

    Kram Kitty

    [Svara]

  • Svara Anne 20 maj, 2013 at 16:54

    Jag bor på landet och här avstannar all träning sommartid. Sommar gympa med Friskis är vad som finns på orten en gång i veckan. Joggar, kör plankan och önskar jag kunde hitta tekniken i chins. Som tur är finns crossfit 2 ggr i veckan 2 mil bort.
    Inte vill jag sluta träna på sommaren.
    Jag kör som vanligt men lite annorlunda ;).

    Kram

    [Svara]

  • Svara Sara 20 maj, 2013 at 16:58

    Jag undrar vad det hade blivit för hastighet om du hade kört på löpband. Tack för en super inspirerande blogg.

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 20 maj, 2013 at 18:36

    Härligt att träna tillsammans mycket, det gör jag och min sambo med och du kan man peppa och inspirera varandra! 😀 Också ett bra sätt att hålla igång även under sommaren!!

    [Svara]

  • Svara Karin 20 maj, 2013 at 20:39

    Vilka skor använder du? På löpbana/ i skogen. När du springer lopp. Snälla gör ett inlägg om skor. Är på jakt efter nya själv och tycker att det är svårt att hitta rätt i skodjunngeln:) kram

    [Svara]

  • Svara SpringSara 20 maj, 2013 at 20:40

    Galet snabbt ju! 🙂 spännande att följa!

    [Svara]

  • Svara Helena 20 maj, 2013 at 20:52

    Vore kul att köra intervaller med dig vid tillfälle! Nu vet jag iaf vilken tid jag skall jaga nästa gång jag kör 400-ingar :-). Tävlingsmänniska som jag är…..:-)
    /Helena V

    [Svara]

  • Svara Marlene 21 maj, 2013 at 07:38

    Det finns en massa roliga lopp runt om i landet som man kan anmäla sej till bara lite sådär på skoj. Jag har ett på Öland som jag ska springa i Juli som går längst med Norra Ölands västkust, hur fint som helst 🙂

    [Svara]

  • Svara macys furniture sale 12 december, 2013 at 14:43

    I am book-marking your site now. Cheers for the tips

    [Svara]

  • Lämna kommentar