Lofsan

Smart träning


Inriktningen på min träningsresa hit till Thailand den här gången är ”Smart träning”. Det handlar alltså inte om att testa nya träningsformer eller att träna så mycket som möjligt. Smart träning betyder i min värld att du har förståelse för hur varje träningspass påverkar dig och din kropp. Det spelar ingen roll vilken inriktning och syfte du har med träningen, men du värdesätter dina träningspass utifrån vilken skillnad de gör för dig, din kropp eller ditt liv. Idag pratade jag med halva gruppen som sprang 5 km tillsammans med mig ner till stranden om konditionsträning och hur olika nivåer av konditionsträning påverkar kroppen. Alltså vilken skillnad det blir i kroppen om man joggar långsamt eller springer superfort och hur lågintensiv, medelintensiv och högintensiv konditionsträning alla är viktiga nivåer och varför ingen kan ersätta de andra oavsett vilket syfte du har med din konditionsträning. Jag tycker att det är väldigt spännande att hjälpa människor få en ökad förståelse för hur rörelseapparaten (kroppen alltså) fungerar och reagerar på träning!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Annamaria 5 december, 2015 at 22:16

    Jag har en fråga jag hoppas du kan svara på. Har din bok Lofsans mamma träning. Om man kan hålla aktiveringsövningarna i block 1 i 60 sekunder redan, kan man börja direkt på block 2 då? Eller bör man köra block 1 ändå?

    [Svara]

  • Lämna kommentar