Lofsan, Träning

Skivstångskombination

Tidigt i passet, kanske direkt efter du sprungit intervaller brukar jag rekommendera att man kör en kombinationsövning med lite lättare vikt. En variant är stöt, knäböj, goodmornings och rodd med 10 repetitioner på varje övning. Kör alla fyra övningar i följd och vila efter fjärde övningen om du måste annars kan du köra varv två direkt på. Välj en stång som väger mellan 12 och 20 kg, 20 kg är tungt.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara I min lilla lilla värld 8 februari, 2012 at 09:44

    Yes! En ny kombo. Börjat tröttna på den gamla hihi

    [Svara]

  • Svara hanna 8 februari, 2012 at 16:09

    Hej! Gör du den ex 1o*3?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Exakt: 10 reps på varje övning (40 totalt) och sedan tre varv totalt.

    [Svara]

  • Svara Josefine 8 februari, 2012 at 17:16

    Får man inte ont i ryggen av att göra goodmornings? Vad ska man tänka på för att inte få det? 🙂

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jag tycker att goodmornings är en basövning man ska behärska innan man gör några andra övningar, med eller utan vikt på axlarna. Det viktigaste är att ryggen är spikrak, det näst viktigaste är att benen är raka.

    [Svara]

  • Svara Miss F 9 februari, 2012 at 14:28

    testar!

    [Svara]

  • Lämna kommentar