Lofsan

Sådärja!

Jo, men passet var jobbigt, ja. Svetten rann och pulsen låg så där skönt högt hela tiden. Vi startade med tre tabataintervaller på löpbandet:

8*20/10 sek på 15 i lutning, gång 7km/h.
8*20/10 sek på 15 i lutning, joggning 10km/h.
8*20/10 sek på 0 i lutning, löpning 19 km/h.

Sedan alla 8 övningar jag skrev nedan och med de tre pulshöjarna till, totalt 45 minuter från start till stopp. Nu ligger blodpuddingen i magen och om några timmar kommer Hans hem och lägenheten bör städas och innehålla sovandes innan dess så jag bör nog ta tag i det.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Lady Dahmer 15 maj, 2012 at 19:09

    *ugh* holy crap. På 15 lutning klarar jag inte att gå snabbare än typ 6, men helst 5 km/h (korta tjocka ben) och då DÖÖÖÖR jag. Springer gör jag på 7 – 8 km/h (kan antagligen snabbare men då orkar jag inte många sekunder)

    springa på 19? HAHAHAHAHAHAHAHA

    och jag tyckte att jag var så himla duktig. hähä.

    /bad shape.

    [Svara]

  • Svara Lina 15 maj, 2012 at 19:10

    Tack för din fina inspirerande blogg!
    Nu har jag dock ett par frågor som jag hoppas du kan besvara 🙂

    Barfotaskorna – om man som jag, springer i skog o terräng, hur funkar dom då? Hur blir känslan med tanke på att det är ”barfota” när man springer på en o en annan sten o pinne? Dum fråga kanske… men skulle gärna vilja veta innan jag ev. gör ett köp.

    Du som tränar så mycket, blir väl en hel del duschande gissar jag på. Hur vårdar du ditt hår på bästa sätt?

    Tack än en gång för din fina blogg o jag håller alla mina tummar o tår för att jag får se dig i nästa säsong utav Gladiatorerna! 🙂
    Kram Lina

    [Svara]

  • Svara Anonym 15 maj, 2012 at 19:31

    hej jag undrar om du har några tips på vad man kan äta till frukost om man är dålig på att äta just frukost 🙂

    [Svara]

  • Svara Angelica 15 maj, 2012 at 19:40

    Hej

    En liten fråga kring intervaller på löpband. Ställer du dig vid sidan och låter löpbandet rulla 10 s eller sänker du hastigheten? Har försökt mig på det men med sega löpband blir vilan mer än 10 s.

    Annars tack för många inspirerande inlägg. 🙂

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Ja, jag hoppar av med händerna på sidan och står och bilar medan bandet rullar.

    [Svara]

  • Svara Lillemor 16 maj, 2012 at 05:23

    Hej Lovisa!

    Tusen tack för att du är vår PT in cyberspace! Som det inspirerar (även när jag reser mig med ofantlig träningsverk efter att ha copat några övningar från dig). Jo, du skriver aldrig om stretch. Hur resonerar och gör du med stretchning?

    Tusen tack igen för all inspiration!

    [Svara]

  • Svara Janna 16 maj, 2012 at 07:55

    Jag blir så inspirerad av din blogg och har dragit med sambon på tåget så nu kör vi hemmaträning varje kväll och har så gjort i två veckor. Lite olika intervallprogram. Så mycket skönare nu när vi kan vara ute på gräset och köra!!

    [Svara]

  • Svara Ida 16 maj, 2012 at 09:04

    Tack för all inspiration Lovisa! Du är fantastisk! Jättebra, roligt och svettigt pass!

    [Svara]

  • Svara Hanna 16 maj, 2012 at 14:31

    Kör du alla 3 tabataintervaller på löpbandet direkt efter varandra eller har du några minuters (typ 2-3) vila emellan??
    Inspirerande jobb du gör här på bloggen!!

    [Svara]

  • Lämna kommentar